Okej, jag erkänner!

Hej allihopa! Tankte skriva en liten kortis (ja men fett kort det blev, garvar nastan at mig sjalv) innan jag sysselsatter mig med nagot annat, fortsatter lasa kanske? Fast mina ogon kanns fortfarande sadar harligt suddiga som dem gor efter att man last en bra bok alldeles for lange. Forstar ni kanslan? Jag orkar verkligen inte agna mig at nagot vad heter oversatta eller plugga idag, och jag behover ju egentligen verkligen inte heller, men det kanns sa dumt att inte gora det nu nar jag anda har kommit sa langt. Ja det ar ett problem som jag har, jag ar overambitios. Men jag menar, finns orden inte ens i ordbockerna...? Vad ska jag da med dem till? Sen ar det ocksa sa att det finns hur manga ord som helst som betyder samma sak i portugisiskan, jag blir gaalen! Okej jag erkanner, men det tog 9 manader, jag ar sa javla trott pa det har spraket! Men jag ser anda fram emot att lara mig fler sprak, jag menar, sa lange jag inte ger mig in pa kinesiska lar jag inte stota pa ett svarare sprak! Det finns verkligen for mycket ord, vad ar poangen med det?

Idag har jag vart i skolan i alla fall, det ar inte alls speciellt anstrangande nu for tiden nar jag far skjuts fram och tillbaka. Alltid mamma, storebror eller storasyster som lamnar och hamtar! Hela eftermiddagen har spenderats pa Tropical Shopping med V, shoppandes, tittandes, fikandes, pratandes... Alldeles strax lovar jag att beratta mer om min nya familj, som jag har valt alldeles sjalv! Att lata dem dar utbytesforetagen valja ar inget att lita pa... Jag sager det da bara, inga fler vardfamiljer (aven fast den jag har nu ar bast)! Nasta gang jag ger mig ivag for att utforska varlden blir det egen eller delad lagenhet!

Nu klarar jag inte av att sitta har langre, just har i hornet pa kontoret som datorn star i ar det extremt varmt. Pa ett sett ar det ganska bra, jag blir likom tvingad till att inte sitta vid datorn. Ha det bast! Karlek, Bella

image255
Kolla vad langt vattnet drar sig ut, snacka om torrlaggning. Tsnuami tanker ni? Njae, snarare enorma tidvattenskillnader. Det ar nastan sa man blir radd, fult ar det ocksa! I fredags pa konsthistoria lektionen gick vi pa rundtur i gamla stan for att kolla pa alla gamla byggnader. Vi gick bl.a. hit (och kopte glass), det har var en av platserna jag ville ta dig till mamma, men som aldrig blev av. Det ar dock betydligt vackrare nar vattnet gar hela vagen in och med klarbla himmel.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Nu fick jag ju se den ändå fast inte så vackkert förstår jag som det kan vara.
i helgen åker jag ut o seglar med blla Nanas mamma ragnhild. Lasse är i ryssland på Jalta!!!

kram

2008-05-07 @ 20:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0