Brasiliansk TV - Svenska ungdomar super sig fulla på 63% tvål

Tänkte bara berätta en kul grej som hände idag, eller bland annat i alla fall. Satte mig här vid datorn för att se om internet funkade igen (vilket det gjorde efter en stund, woho), men det var så satans mörkt här på kontoret för varken taklampan eller den andra lampan som V hade i golvet här om dagen fungerar, så jag satte på tv'n. Det var någon brasiliansk talkshow på MTV som jag lät vara på. Plötsligt hör jag hur dem nämner Sverige i bakgrunden så jag sätter mig in lite mer och det visar sig att - vi svenskar får uppmärksamhet för väldigt konstiga saker måste jag säga. Dem snackade om att under en musikfestival i Sverige hade ungdomarna förstått att tvålen på bajamajorna innehöll 63% alkohol och hade blandat ut den med läsk för att bli fulla. Sen hade dem gått runt på stan, i São Paulo tror jag det var, för att få folks kommentarer som löd i stil med "sånna där konstiga saker låter typiskt svenskt" osv.. Ja vad säger ni om det goda intryck vi gör på omvärlden? Är det den här bilden vi vill sprida ut till omvärlden? Hahah, tyckte det var ganska komiskt att jag satte på tv'n just under det där repotaget...

Nej nu är jag trött på datorn! Idag blev det nästan stranden, men jag och V hamnade vid poolen hemma hos en kompis istället - påväg till stranden var vi i alla fall. Väl hemma igen myste vi på rummet och gav varandra massage och hade svenskaundervisning! Imorgon är det fredag!!! Tiden går fort, som vanligt. Men nu har jag ju börjat göra mer saker under veckorna och skolan är inte speciellt hemsk så det spelar inte så stor roll, men sovmorgorna (hur stavar man det?) uppskattar jag i alla fall. Dessutom sticker V, precis som jag, i Juli så nu är vi två som måste passa på den sista tiden. Hon ska nämligen flytta till Spanien. Närmare mig! Nej nu börjar det bli alldeles för ansträngande att skriva med åäö, har kopplat upp mig på min laptop nämligen. Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0