1:a Maj

1:a maj - en perfekt dag, borjan pa ett nytt men kortvarigt liv. Blev vackt lite efter 9 efter 8 timmars skon somn i luftkonditionering, at frukost tillsammans med V och I (ni far en battre beskrivning nagon annan dag, tô com preguiça agora) och myste lite hemma. Vid 12 akte vi till stranden for att mota resten av familjen och ata lunch. Medan vi vantade pa att fa bord blev det farska ostron med salt och lime till forratt, tycker verkligen om det nu! Snart ar jag varvad till allt vad galler seefood! Sen blev det saklart krabba i nagon kokosnotmjolksas och fisk till lunch. Var proppfullt pa stranden eftersom det var helgdag sa fick vanta ratt lange, men pratade och hade det mysigt under tiden. Sen promenerade jag och V lite ut efter stranden for att sedan sla oss ner med resten av familjen igen, minus mamman, plus O´s pojkvan och hans bror. Iskall ol sittandes pa plaststolar med fotterna i sanden omringade av palmer, manniskor och vagornas brus. Klart jag kommer sakna en vardag med strander, men man kan ju inte ha allt alltid, inte sant?

Dock borjade det regna till slut sa vi fick satta oss uppe under tak, men det regnade sa kraftigt att till slut gjorde det inte sa stor skillnad. Kasst tak. Jag och V trottnade och akte hem, duschade, fikade och jag packade upp och fixade med mina saker. Har fatt jattemycket plats, 2 garderober som INTE ar mogliga. I och O kom hem och vi lag alla 4 tillsammans i sangen och kollade pa brasilianska sapor. Planen var att stanna hemma pa kvallen eftersom det var skola dagen efter. Men sa plotsligt blev det andrade planer och vi alla gjorde iordning oss och akte till en nyoppnad restaurang vid Lagunen. Jag trodde vi skulle hem ratt tidigt med V stannade dar med nagra andra och jag foljde med O, pojkvan och bror till Reviver for en reggaekonsert, som dock inte blev av sa vi satt pa torget dar utanfor den populara restaurangen och at friterad maniok (som potatis ungefar, fast godare) och drack annu mer iskall ol. Vid halv 1 var vi hemma igen, da hade V fortfarande inte kommit hem... Hehe...

Nu maste jag ga vi ska ivag och ata nagonstans. Fortsatter senare... Puss

Kommentarer
Postat av: Chanita

haha..=) Jag sökte på blogg+brasilien..
Då poppa du upp!

Tycker de e jätte kul att läsa din blogg..vart i Brasilien bor du??

Vi var lite överallt. bla, Rio, Sao Paulo, Ilha Grande, Paraty, Iguazu..Tror de var alla. Vi hade bara 5 veckor på oss så vi han inte med Salvador..=( men de blir definitivt en gång till.

Hur kommer det sig att du åkte till Brasilien??

Puss

2008-05-03 @ 11:59:17
URL: http://chanita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0