Jag är fortfarande i Brasilien


Här sitter man och väntar dårå, ganska vanligt nu för tiden kanske. Gick inte till skolan idag och har vart hemma hela dagen, men helgen som följer har ett fullspeckat schema, jag vet inte ens vad jag ska välja! Ska gå till skolan på måndag och tisdag innan jag åker till Barreirinhas - den vattenfyllda öknen som nu på riktigt är vattenfylld! Var ju även på min gamla skola och hälsade på i tisdags, kul att träffa alla! Mycket som man ska hinna med nu känns det som, den sista månaden nu kommer bli helt underbar och jag vill stanna ännu längre samtidigt som jag vill tillbaka till Sverige också. Knepigt dock att leva på två platser samtidigt, skulle behövas två Bellor - eller i alla fall två kroppar som man kan växla mellan. Då skulle livet vara soft på riktigt! Haha... Frågan är bara vad man skulle göra med den ena när man är med den andra...

Nu kom alla hem igen och snart ska vi ivag på en grej på skolan, vet inte alls hur jag ska förklara men har något att göra med den lokala karnivalen i alla fall och kallas för Arraial. Finns vid lagunen, på shoppingcentret, i gamla stan, på skolorna... Scen med massa uppträdanden och olika sorters danser, massa olika små matstånd och mycket mycket mer.. Vet som sagt inte hur jag ska förklara. Senare ikväll ska jag väl vidare på lite olika Arraial och sedan är det pagode (samba) kväll på en nattklubb. Lorena ringde mig alldeles nyss också och bjöd med mig på två andra grejer, aaaah - varför händer allt på samma gång? Det viktigaste är i alla fall att jag får träffa honom, som jag även träffade igår. Finns en risk för att jag har träffat mannen i mitt liv. Jag kommer bli kär, hjälp mig!

Hade en hemsk dröm inatt. Jag hade fått för mig att åka hem till Sverige tidigare utan att göra allt som jag skulle göra. Vet inte ens varför jag åkt hem en månad tidigare, men när jag väl var hemma i alla fall var jag jättesur på mig själv och var bara tvungen att åka tillbaka för att åka hem den 23 juli som planerat. Jag hade verkligen ångest över att jag åkt hem och det var liksom så mycket som fattades, helt förtvivlad vaknade jag till slut och insåg att, tack gode gud, jag är fortfarande i Brasilien.

Kommentarer
Postat av: Stino

Verkar som om dina drömmar hjälper dig att inse att du fattat rätt beslut?! Ta med dig några inre "fotografier" hem som du kan "åka" tillbaka till när du vill. Stanna upp, andas in några djupa andetag och bara ta in allt du ser, känner och doftar. Försök inte styra dina känslor, bara registrera noggrant hur och var det känns i kroppen och memorera. Namnge och lägg in alltihopa i din inre minnesbank. Behöver inte bara vara "lyckliga" stunder. Jag är en väldigt blödig och nostalgisk typ och detta har funkat många gånger för mig, hoppas funkar för dig./ Goa kramar från Stino

2008-06-22 @ 09:59:49
Postat av: Anonym

Verkar som om dina drömmar hjälper dig att inse att du fattat rätt beslut?! Ta med dig några inre "fotografier" hem som du kan "åka" tillbaka till när du vill. Stanna upp, andas in några djupa andetag och bara ta in allt du ser, känner och doftar. Försök inte styra dina känslor, bara registrera noggrant hur och var det känns i kroppen och memorera. Namnge och lägg in alltihopa i din inre minnesbank. Behöver inte bara vara "lyckliga" stunder. Jag är en väldigt blödig och nostalgisk typ och detta har funkat många gånger för mig, hoppas funkar för dig./ Goa kramar från Stino

2008-06-22 @ 10:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0