Driva omkring i paradiset

Nu var det ju en vecka sedan jag skrev, men jag har faktiskt inte haft tid! Har ju vart och rest med en grupp svenskar till den vattenfyllda öknen som nu faktiskt var vattenfylld, ocksa till Caburé dar jag var med mamma i januari. Det var jattetrevligt och skont att komma bort en liten stund, ta en paus. Missade ju dem sista skoldagarna, men nu har jag sommarlov pa riktigt i alla fall. Kom tillbaks i fredag och sedan dess har jag vart hemma lite snabbt tva ganger, och mest fortsatt driva omkring pa alla mojliga aventyr. I fredags tog vi med dem till Arraial - den lokala festivalen/karnivalen, nagra av oss fortsatte till stranden och kom inte hem foren vid halv 6 pa morgonen. I lordags blev det till att ga upp tidigt i alla fall for att aka till Gamla Stan och sedan ata krabba pa stranden.

Hem och sova middag lite snabbt innan det blev middag pa Cabana do Sol, enligt mig, São Luís basta restaurang. At aven lunch pa restaurang dagen efter vilket innebar att jag at ute tisdag - sondag, sa kan det ga. Lordagen fortsatte vidare till Arraial en liten stund (ar ju slut snart), hade egentligen tankt ga pa en nattklubb men han inte ga in innan 12 da det fortfarande var gratis (snal :P). Basta var ju anda mitt powernap mellan halv 3 och 3 innan tjejerna kom och hamtade upp mig igen och det bar ivag till rave pa stranden. Vi kom val dit vid halv 4 och stannade tills solen gatt upp. Det var verkligen hur ballt som helst att dansa natten igenom i sanden och se soluppgangen innan vi korde hem igen och det var helt ljust ute och folk precis gatt upp, vi skulle ju precis ga och lagga oss. Det var nog en av de haftigaste fester jag vart pa faktiskt, och nastan alla man kande var dar - hade val iof inte gjort sa mycket ifall musiken hade vart lite mer varierad. ;)

Sov hemma hos L och hela sondagen var jag med tjejerna, lunch ute, film, missade sista bion pa shoppingcentret, arraial, men slutade pa stranden, ovanligtvis vindstilla innan vi akte hem och jag sov hos L igen. Mysigt att vara omringad av dem hela tiden. Just nu ar jag bara hemma och laddar om med klader medan L gor tva prov pa universitetet, pa tillbakavagen kommer hon och hamtar upp mig igen for ikvall ar vi bjudna pa fest for en tidning med dresscode. Agaren som bjudit oss och vara namn star pa listan! Det blir sakert kul! 22 dagar kvar i Brasilien och min drom har antligen gatt i uppfyllelse, jag driver mest omkring hela tiden med manniskor som jag verkligen tycker om. Kan inte bli battre! Var ju det jag ville, battre sent an aldrig som jag alltid sager.


Fran mitt fonster 5.30 pa morgonen!

En molning eftermiddag pa stranden.

En bild sager mer an tusen ord. Ingangen till Arraial utanfor São Luís shopping! ( Vid lagunen som det ar mer party och vi hangt for det mesta).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0