Nyårsafton

Gott Nytt Ar!
Feliz Ano Novo!



Nyarsafton, jag minns sa val vad jag tankte om den har nyarsaftonen ett ar sedan, hur jag fantiserade om att fira nyar i Brasilien pa en strand. Naja, det kan inte suga mer an forra aret i alla fall. Just nu ser det faktiskt ut som om att det kan komma att bli nagot bra av den har nyarsaftonen, aven fast jag har vart halvt planlos anda fram tills for en kvart sedan. Stranden var planen, men jag har andrat mig. Man far ta vad man haver, eller hur? Och tanka pa sig sjalv, och lite pa andra ocksa. Har bestamt mig for att inte fira nyar med min familj, dem ar val inte sadar jatteglada, men tycker dock att det ar viktigast att jag far ha kul pa nyar, blir trots allt kanske mitt enda i Brasilien.

Helt kladd i vitt ska jag snart ivag pa en fest, nagon gang efter tolvslaget ska vi vidare till en nattklubb. Det ar redan 2008 i Sverige nu, har ar det tre timmar kvar. Hade egentligen tankt skriva ett sammanfattande inlagg idag, men har inte riktigt haft tid. Men 2007 har varit ett bra ar, med sakerhet. 2008 kommer dock att bli annu battre. Mycket har hant och forandrats. Aret som passerat har varit precis som min forra nyarsafton - annorlunda. Okej inte helt som min forra nyarsafton, det har faktiskt vart battre. Jag angrar ingenting, aven fast langt ifran allt har varit perfekt. Ah, livet varken kan eller ska vara perfekt. Det ar ju faktiskt livet vi pratar om har! Ska forsoka att inte fantisera om nasta nyar, aven fast jag alldeles strax ar dar.

Glomde inatt att jag var hemma i Sverige igen, att tiden gatt sa fort att jag inte ens kom ihag de 5 sista manaderna pa utbytesaret - formodligen for att jag inte upplevt dem annu. Portugisiska var jag inte heller flytande pa, det hade ju gatt sa fort att jag inte hunnit larta mig nagot. Var en ganska laskig kansla, precis som i alla mina "aka hem" drommar. Att det gatt for fort, att jag inte lart mig portugisiska, att alla dar hemma ar konstiga. Men snart star jag anda pa Arlanda igen, kanns lite laskigt att tanka pa det. Men forst ska jag leva klart mitt "liv" har!


Ska skriva mina privata "Vad jag ar tacksam for 2007" & "Vad jag vill ska handa 2008" som jag och mamma alltid gort varje nyar, har dock ingen att lasa upp dem for! Ar faktiskt ovanligvis nojd med 2007 om jag tanker efter, det ligger liksom ett stort lugn over det hela nar jag tanker tillbaka. Allt som hant var precis det som skulle handa och ser nog fram emot 2008 ovanligt mycket ocksa! Allt kommer att bli sa bra sa, samma sak med ikvall - aven fast det inte kommer bli som mina fantasier och forvantningar. Men sa blir det ju nastan med ingenting, hoppas pa att 2008 blir lika oforutsigbart som 2007, att det blir lika handelserikt, att jag lar mig lika mycket om mig sjalv och om andra! Att det blir bäst helt enkelt!



image205

Kommentarer
Postat av: Annelie

Älskling livet är fantastiskt, du är fantastisk, hela du är en oförutsägbar händelse i mitt liv, den bästa.... som jag aldrig kunnat tänka ut själv....

snart ses vi.... packad och klar... lite resfeber.... ses på fredag
Mammo.

2008-01-02 @ 01:42:01
Postat av: Anonym

nej det var tur att nagon annan tog pa sig ansvaret och tankte ut det till dig, haha ;)

2008-01-03 @ 04:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0