Mamma i Paradiset

Morsan ar har nu, hon var blek igar men idag efter en halv dag pa stranden ar hon redan brunare an mig! Jag var ju radd for att hon skulle vara brunare redan nar hon kom, men knappt ett dygn tog det. Var ganska nervost att se henne igen, hon tyckte jag sag smalare ut, jag som gatt upp 3-4 kg? Igar at vi i alla fall stor festmaltid i huset och akte efter det till en restaurang som ligger hogt upp med valdigt fin utsikt over havet for att dricka varsin kokosnotvatten dar. Efter det tog vi en liten prommenad, dar vi bl.a. plockade massa mango, till pappans hus som han haller pa och bygger hogt upp med utsikt over havet har ocksa. Huset var langt ifran fardigt, men vi visades runt och stod och kollade pa utsikten over havet och staden lite langre bort i solnedgangen. Pa kvallen tog jag med mamma till ett livfyllt Reviver - Gamla Stan for att ata och prommenara runt i folkvimlet. Himla mysigt var det.

Imorse gick vi upp efter att ha legat och pratat i sangen en stund, at couscous och agg till frukost och akte ivag till Gamla Stan igen och shoppinggatan. Efter nagra timmars shopping gick vi runt i lite andra kvarter i daxljus och fotade innan vi blev upplockade igen. Hem igen for att byta om och aka till stranden. Ata krabba, farska ostron, dricka ol och bada i havet. Mamma tycker att hon befinner sig i paradiset, jo men visst ar de det pa satt och vis - borjar inse att man blir lite val negativ har nere emellanat.

Ar nog dax for mig att inse att jag faktiskt befinner mig i paradiset, battre an sahar kan det nog inte bli. Jag tankte ta och inse det nu, det skulle vara pa tiden va? Mamma verkar ju hjalpa mig med det i alla fall, tack och puss!

image207
Okej, sadar blek ar jag inte! Dumma kamera!

Kommentarer
Postat av: Stino

Kram på er gullegrisar! Tack för sms:et jag fick nyss. Låter som om ni har det härligt! Sola lite åt mig oxå. Jag skulle behöva lite sol o värme. Är snorig och "tjurig" för jag börjar jobba i morgon igen. Känner mig inte "färdigutvilad" men det är bara att hacka i sig och streta på.

Se till att fånga dagen å låt morgondagen ta hand om sig själv så blir det så bra så! Kram K.

2008-01-06 @ 14:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0