Hemma i São Luis

Nu ar jag hemma igen fran min och mammas lilla rundresa, blev inte sa mycket bloggande under tiden - endast ett ynka litet inlagg fran Jericoacoara - men hade tankt att komma igang nu igen. Tillbaka i São Luis, nya mojligheter, lite mer sommarlov och snart ar det ju Karnival. Vad jag ska gora under karnivalen har jag annu inte den blekaste aning om, tankte ta tag i det i veckan. Helst vill jag nog resa nagon stans med nagra kompisar. Nej, jag far aldrig nog av att resa! I mars ska jag aven till Natal och i april till Amazonas, sen ska jag nog resa runt lite igen i juli innan jag beger mig hemat igen! Halva utbytesaret kvar nu, den basta halvan. Nu kan jag spraket, kanner mer manniskor, kommit in i kulturen, vet hur allt funkar... Det har borjat slappa! Jag kan nog ocksa aka hem och saga att jag haft det basta aret i mitt liv, i alla fall halvaret. Det ar verkligen sant att det slapper nar man lart sig spraket! Har vart sa kul under hela resan med mamma, alla har verkligen varit forvanade och nyfikna pa varfor jag pratar portugisiska eftersom vem som helst ser att jag inte ar harifran, aven fast en del trott det.

Ska beratta om rundresan, narmare beskrivning och bilder kommer inom kort, forhoppningsvis! Har haft det underbart i alla fall, sett mycket mer av Brasilien, blivit valdigt mycket brunare, bott pa hotell och atit pa restaurang i 12 dagar! Rena rama lyxlivet, men nu ar jag tillbaka i vardagen. Var skont med lite semester, ett litet avbrott fran livet har i São Luis - nu ar jag valdigt nyfiken pa vad som hant har medan jag varit borta sa tankte satta mig in i det snart. Idag ar jag dock bara hemma och chillar, far se om jag gor nagot mer anstrangande ikvall - har ju ont i axeln och har vart pa aventyr konstant i 12 dagar. Maste nog vila lite. Maste aven tvatta mer klader och packa upp det sista - har ju shoppat lite nya klader och bl.a. en jattesnygg bikini (ja jag ar galen i bikinisar). Far val kolla om det gar nagot intressant pa tv och hoppas pa att Glicia kommer hem snart.

Puss

Kommentarer
Postat av: Stino

Hej snygging! Låter som om ni haft det helt fantastiskt. Blir helt klart sugen.... Tyvärr har jag haft några tunga veckor för min pappa är allvarligt sjuk och ligger på Karolinska. Har inte varit inne på din sida på länge men inser att det inte gjort nåt eftersom du inte heller varit det. Fortsätt njut av livet och tillvaron i solen! Kramar K.

2008-01-23 @ 17:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0