Avsked och hemma(mys)dagar

Heej! Idag har jag varit hemma hela dan, kul va? Nej inte sa jattekul kanske, men min vardmamma ar ju glad och det ar val bra? Eller? Ibland maste man ju vara lite arlig trots allt, hela tiden ar jag inte ute pa aventyr och gor massa hyffs (aven fast man skulle kunna onska det, och kanske blir det sa, sa smaning om ocksa). Igar var jag i och for sig hemma typ en timme sa det jamnar val ut sig, aven fast de senaste dagarna har vart grymt slappa i jamforelse med aventyren med mamma. Ganska konstig kontrast, men jag borjar vanja mig igen, sorgligt nog. Vi far se hur det blir, egentligen skulle jag val helst vara ute och ranna hela tiden. Hur nu det skulle ga till, jag far hitta nagot satt. Hitta satt ar jag ju ganska bra pa, och nu pratar jag ju i alla fall portugisiska.

Sa Hejda till tva personer igar, som jag formodligen aldrig kommer traffa igen. Eller Carly har ju lovat att gifta sig med mig sa jag far gront kort i USA och innan det (nar jag och Gabriella fyllt 21) ska vi aka pa road trip i USA, hur det nu blir med dem sakerna, det far vi se. Har manga roliga minnen fran tiden med Carly i alla fall, nar vi var slaphappy (overtrotta/flummiga) tillsammans, alla konstiga ord och saker vi sagt, alla knappa grejer vi hittat pa.  Allt borjade  i Caxias. Det ar svart att aterberatta ogonblick i skrift, men en grej maste jag bara dela med mig av;

Vi sitter pa en restaurang i gamla stan och ater lunch efter en utflykt som Via Mundo anordnat. Jag sitter och ater pa det sattet vi ater pa i Sverige da Carly plotsligt utbrister;
C - Are you left handed? (inte forsta gangen jag far fragan precis, men i alla fall)
B - No, I´m from Europe!
Carly studerar mig ganska lange och ser verkligen fundersam ut tills hon slutligen sager;
C - Yes, you really are from Europe!
Jag borjar asgarva. Den som inte forstar far skylla sig sjalv!

Nej nu ska jag nog dumpa datorn for idag, om jag nu lyckas med det. Kanske lagger mig och kollar pa en film med svensk text (som mamma hade fatt i nagon veckotidning), laser en bok, kollar pa tv eller foljer med Gabriella och Ramon pa aventyr (om jag orkar kriga mig till att bli utslappt). Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0