Redan onsdag

Blev en sen lunch idag, men nu sitter jag har matt och belaten, drack en jattegod juice och at en san dar liten mango som inte finns i Sverige till efterratt. Nu sporegnar det. Om en timme ska jag till Via Mundo, skulle egentligen hem till Leila for att plugga infor portugisiska provet pa lordag morgon halv 7!!??, men blev hastigt andrade planer efter att Karina pa Via Mundo gjorde besok pa skolan idag. Sjalvklart lyckas hon komma exakt den lektionen som jag rakade missa och satt med massa andra i biblioteket istallet (nar skulle hon annars ha kommit liksom), hade med sig tva tyskar och sa at mig att komma halv 4 idag. Ska antligen fa traffa de nya utbytesstudenterna och tydligen en massa personer fran sammarbetande foretag som ar pa besok, vi ska ut pa nagon guidad tur i São Luis eller nagot. Kul nar det sporegnar, men det slutar sakert.

Missade som sagt den enda lektionen idag som jag behovde koncentrera mig pa, vi blev forsenade tillbaka fran rasten, himla nodvandigt. Borjar tycka mer och mer om min klass i alla fall, dem ar helt roliga allihopa och vi har nog ganska mycket gemensamt anda. De flesta verkar ga ut och gora saker och sitter inte bara hemma och pluggar som ungefar 98% av resten av alla skolungdomar i Brasilien. Forstar inte hur dem orkar med skolsystemet har, gud vad jag ar glad over att det finns svenska gymnasieskolor! och det ska faktiskt bli kul att borja plugga pa riktigt i host igen och dessutom forsta allting. Nej nu ska jag plugga lite substantiv, krangligare an vad det later! Finns inga som helst regler eller logik i hur man bojer det till plural, det blir till att gissa for min del pa lordag men lite forberedd ar det ju bra att vara. Typ veta vad det finns for olika alternativ i alla fall! Hur jag ska pallra mig upp pa lordagmorgon undrar jag ocksa, speciellt nu med mina nya hematider som jag far forklara mer om en annan dag! Peace

Kommentarer
Postat av: atena

gud vad underbart! jag skulle gärna vilja åka till brasilien!

2008-02-21 @ 18:58:09
URL: http://jiggy.blogg.se
Postat av: Katti

Nu är jag avundsjuk, vill också ha värme. Funderar på att kolla på en sista minuten :)

2008-02-21 @ 19:03:15
URL: http://katjanathaliawall.blogg.se
Postat av: Sara

snygg design :)
ha en bra kväll!

2008-02-21 @ 19:03:27
URL: http://www.saranilsssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0