Någon måste ju erkänna

Har precis atit tapioca (om jag hade ord till att forklara skulle jag gora det) och ar lite skakis i musklerna, eller hela kroppen. Har hangt med Gabriella hela eftermiddagen (woho, vem annars? ;) och kom precis hem efter att ha joggat hela vagen hem, inte en enda gang stannade jag. Nu ska det bort! Stolt ar jag iaf, och kanske lite forvanad - inte alla som orkar jogga 15-20 minuter i strack. Forstar inte ens hur jag fick till det sa otranad som jag ar for tillfallet, ar det 11 ars fotbollsspelande som fortfarande spokar montro? Sen styrketranade jag lite pa badrumsgolvet (himla bra stalle) innan jag hoppade in i den kalla duschen, en av fa ganger det faktiskt var riktigt skont. Aven fast jag duschar i kallvatten varje dag ar det svart att vanja sig, men man ar ju tvungen!

Vi ar fortfarande, efter snart 7 manader, lika forvanade over hur bra alla utbytesstudenter verkade ha trivts har och hur mycket de alskade Brasilien. Vi undrar fortfarande om det ar oss det ar fel pa, eller ar det bara vi som lyckats genomskada spelet. Okej, jag trivs jatte bra, stranden och solen ar underbar, en vardag med palmer och pooler ar inte helt fel och jag kommer absolut stanna tiden ut, men, jag har fortfarande en och annan asikt om brasilianare och Brasilien. Ar det inte dags, att vi en gang for alla, erkanner vad vi verkligen tycker om det har landet och att det dar utbytesaret i Brasilien kanske inte pa alla satt och vis var det basta och mest underbara vi nagonsin upplevt? "Brasilien ar ett sadant fantastiskt land och brasilianare sa underbara, man kanner sig sa valkommen fran allra forsta stund". - Hej jag har vart har i 7 manader och kanner mig fortfarande inte valkommen!

Nej, men som jag sa - jag har verkligen inga som helst planer pa att aka hem och njuter av mitt liv har for fullt, men nagon maste ju erkanna. Eller ar det kanske sa att alla andra anpassade sig sa pass mycket att dem flot med i det falska spelet. Eller handlar det helt enkelt om var man kom ifran fran borjan, tidigare hemforhallanden, vem man ar. Eller handlar det kanske helt enkelt om ärlighet, som jag nog anda tror. Det kan val anda inte vara bara mig (eller bara oss) som det ar fel pa, eller?

Ärlighet varar langst, valkommen till en numera mer uppriktig blogg! Folj med bakom kulisserna pa Det standigt dansande och leende landet, dar korruption, de ekonomiska klyftorna och utbredd brottslighet inta ar det anda som ar lite lustigt. Enjoy!

Kommentarer
Postat av: celine

tävling!!! voila! här har ni väskan!
Den som blir kommentar nr 1000 vinner en fin väska som kostar 490;-kr!!!!
Du kan ju väl chansa !
OBS!Fler kommentar fler chans:)
kram

2008-02-12 @ 00:27:30
URL: http://crazyfashion.blogg.se
Postat av: Annelie

Träffade Sofias mamma i området hon stannade och frågade HUR HAR BELLA DET? Jag gav en kort rapport om kulturskillnader;-)
sofia läser din blogg och är sugen på att åka som utbytesstudent själv. Hu sa jag då!
Du är tapper en riktig champion.... vem som helst hade gett upp.... kram du är min idol.....

2008-02-13 @ 20:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0