Guidad tur (på tyska)

Kom precis hem fran Via Mundo, en tre timmar lang guidad tur i São Luis med de nya utbytesstudenterna och tre tyska samarbetspartners. Lite mycket tyska for min del, forlat men det ar ju sa javla fult! Tog dem sig tid och gjorde det har med oss nar vi var nya har va? Nej vi blev bara dumpade har (jag 1 timme ut i fororten), hade ju inte en blekaste aning om nagonting. Det var val inte foren efter nagra manader som man borjade forsta hur staden sag ut, dock finns det fortfarande en del som jag inte forstar hur man an vrider och vander pa det, men det ar en annan historia. Fick se lite nya saker idag i alla fall trots att jag redan sett det mesta, saklart tycker man ju eftersom jag vart har i snart 7 manader. Tva nya tyskar men pratade mest med kanadensaren, hon pluggar pa eftermiddagen pa en skola har i narheten men hennes vardsyster pluggar pa morgonen pa min skola, man bah hej hur tanker ni Via Mundo? Dem hittade val hennes familj senare kanske, men annars kanns det ju som om vi borde ha varandras familjer. Ah, det ar bra som det har, det jag har har skulle jag sakert inte ha dar, jag ar glad och nojd! Nu ska jag ta mig nagot och ata sen ringa G och skvallra om dem nya utbytisarna. Tanker forsoka att inte domma dem, men maste saga att utbytesstudenter i stort (forutom jag saklart :P) inte verkar vara dem allra roligaste. Men Bella ger ju saklart alla en chans, sjalvklart! Puss och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0