Hemma!

Okeeej, imorgon är det två veckor sedan jag kom hem! Har länge tänkt att avsluta den här bloggen lite snyggt, men det har aldrig liksom blivit av. Men nu är jag som sagt hemma igen, och har uppskattat det mer än någonsin sen första stund. Självklart älskade jag Brasilien, ångrar inte en sekund av att jag åkte, men det har samtidigt fått mig att uppskatta mitt hemland något otroligt. Man ser minsta lilla detalj med helt andra ögon, det är nog en av de mest värdefulla sakerna ett år borta för med sig.

Jag är hemma, pratar fortfarande flytande portugisiska, känner till en helt annat liv - en annan plats på jorden. Bara att ha den insikten är väldigt intressant, kan knappt föreställa mig hur det skulle vara att inte veta något om ett annat liv. Mitt utbytesår i Brasilien är något som jag kommer bära med mig för resten av livet, och självklart kommer jag återvända. Det har öppnat extremt många nya dörrar för mig i livet, att börja med bara möjligheten att bo och arbeta i Brasilien - ett av de största länderna i världen som har en viktig roll i världsekonomin. Har fortfarande mycket att upptäcka i detta enorma land, fast med ett enormt försprång. Så sjävklart har det här året gett mig väldigt mycket, jag har förändrats och utvecklats som person blabla (som alla som kommer hem säger). Utan allt som hänt hade jag aldrig vart där jag är idag. Det kunde vart bättre, det kunde blivit sämre. Men allt har en mening, då menar jag verkligen allt. Det finns ingenting som inte är en del i det stora händelseförlopp som hela tiden verkar för att allt ska bli så bra som möjligt.

Så egentligen borde jag väl bara säga TACK för att jag fick den här möjligheten och genomförde den. Det är något jag aldrig kommer att ångra, och som har förändrat mitt liv för alltid. Nu, Sverige, här kommer jag!

Kommentarer
Postat av: by M

Besök min nya butiksblogg! :)



Här på by M finns smycken, väskor, inredning mm. Alla saker är handgjorda, unika och till bra priser. Jag tar också emot egna önskemål och beställningar /Marielle

2008-08-26 @ 08:33:29
URL: http://bym.blogg.se/category/om-by-m.html
Postat av: Susanne

hejsan! shit vad intressant din blogg är! jag skulle också vilja åka som utbytesstudent till brasilien, hur fick du denna chansen om jag får fråga? :D själv ska jag backpacka från mexico all the way till argentina med start om två veckor, såklart ska vi besöka brasilein då jag har en kompis där också :D ha de fint! Puss

2008-09-17 @ 23:36:56
URL: http://moonwaalk.blogg.se/
Postat av: Lady Humpalot

Men åååh varför hittar jag din blogg nu när du kommit hem? :-( snyft

2009-03-01 @ 19:07:40
URL: http://ladyhumpalot.blogg.se/
Postat av: Patricia

Men hallå!

Agora que eu encontrei o seu blog, você volta para Suécia? ehehehe

Ha det bra:)

2010-03-09 @ 16:19:00
URL: http://patriciasupportstylist.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Eu também!

2010-04-22 @ 19:54:30
Postat av: ida

Hej! Jag undrar viket bolag du åkte med?

Kram

2011-04-07 @ 15:57:56
Postat av: filippa

jag skulle också vilja åka som utbytesstudent till brasilien, hur fick du denna chansen om jag får fråga? .. ser att du har fått frågan innan...

2012-12-30 @ 21:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0