Natal, Rio Grande do Norte 15/3 - 23/3 2008

For lite mer an en vecka sedan kom jag som bekant hem fran Natal som ligger i en annan delstat har i Brasilien, narmare 160 mil bort i staten Rio Grande do Norte. Det ar hit de flesta svenska charterresorna gar, jag kan ju saga att jag forstar varfor. Precis utanfor Natal ligger Ponta Negra, dar varat hotell lag. Dagarna spenderades pa stranden under ett parasoll, vid poolen pa takterrassen och promenerandes langs strandprommenaden. Vi hann aven med lite aventyrliga utflykter med lokalbussarna till narliggande strander och shoppingcenter, aven en guidad tur till turist och surfarbyn Pipa 8 mil soder om Natal dit aven manga charterresor gar. Tyckte verkligen om Pipa, en gullig liten by omringad av manga vackra strander, paminde ganska mycket om Jericoacoara dar jag var med Mamma i Januari.

Gar inte att beskriva kanslan nar jag forsta morgonen kom upp pa takterrassen for att ata frukostbuffé, jag mottes i alla fall av den har utsikten, fast den morgonen var havet mycket blaare och inte ett enda moln fanns pa himmelen. Det var nog bland det maktigaste jag sett, sag precis ut som i the O.C., trodde det bara fanns pa kulisser. Sa maktigt och haftigt, hela dagen var jag helt tagen. Nar bilden nedan ar tagen var havet mycket gronare, men inte helt fel det heller nar det ser ut sahar... ;)
image235
Ponta Negra var en gullig liten by...
image236
Nara till stranden...
image237
Moster, jag och Mormor hade en valdig trevlig vecka dar nere. Tror aldrig vi har skrattat sa mycket tillsammans i hela varat liv. Mormor var i trotsaldern och vagrade anvanda solskyddsfaktor, forsokte bota min forkylning med whisky och la massor med roliga kommentarer sa jag fick mig nagra goda skratt om dagen, och hon ocksa. :) Jag hade faktiskt jattetrevligt med er ska ni veta och jag ar valdigt glad att jag akte, vi ses i sommar igen, ser fram emot manga goda skratt (och italienska middagar). Just nu sitter ni nog pa flyget hem, hoppas det gar bra!
image238
Pa hotellets takterass fanns det pool och en fantastisk utsikt...
image239
Barstolarna nedsankta i poolen, precis som det ska va... En gang nar vi lamnade mormor ensam har utan uppsikt var det nagra ungdomar som forsokte supa ner henne med whisky, sa det kan ga! ;)
image240
Som vanligt ar jag ju extremt dalig pa att ta bilder, kameran akte fram sista dagen och blev endast bilder fran takterrassen. Jag maste bli battre pa det har... Men mormor tog en del fina bilder med sin gamla fina kamera, sa helt kort ar det inte!

Kommentarer
Postat av: tesso

vackra bilder:P haha barstolar i vattnet har jag alltid velat sitt apå

2008-04-02 @ 18:08:26
Postat av: Annelie

Härligt att ni hade det bra och att det var så vackert, vi får väl åka dit fler ggr.
mam

2008-04-02 @ 20:24:03
Postat av: Nadja

fasen va vackert! jätte kul att du lägger upp fler bilder :D

2008-04-03 @ 01:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0