Någonting har hänt

Idag har jag blivit stucken av en geting, eller det var val snarare jag som stack den eftersom jag satte mig pa den. Stackarn verkade sedan pendla mellan liv och dod da den lag ihoprullad pa golvet och rorde lite pa sig emellanat, det gick betydligt battre for mig. Ar det verkligen sant att getingar dor efter att de stuckit nagon? Jag och Gabriella forsokte ta reda pa det igar, sa hander det idag. Ar det The Secret som spokar mantro? Eftermiddagen spenderades pa Tropical med G efter att jag atit en god lunch och tvattat lite klader for hand, ni anar inte vad jag ser fram emot att aterforenas med varmvattentvattmaskiner igen va? Kopte bland annat tandkram, deo, pennor och ett par jattefina solglasogon med tillhorande fodral, jag som ALDRIG hittar solglasogon annars, lyckan har vant! Vi fikade ocksa med kaffe och glass och kopte fotoramar och fixade lite med foton och sa till G, fint blev det! Vid 6 borjade det sporegna sa det fick bli taxi hem, det ar ju billigt, sa lange det inte blir en vana... Vilket det inte ar!

Har verkligen kannt skillnad i mitt satt att se pa tillvaron har nere de senaste dagarna, det ar svart att forklara - men nagonting har hant. Har insett lange iaf att Brasilien nog inte ar min grej, eller det kanske skulla kunna vara. Jag har ju an sa lange bara sett och upplevt en liten del, men jag vill ha storstad och mer saker att gora. Att bo provisoriskt nagonstans blir ju heller aldrig samma grej som att verkligen vara bofast, vet inte hur jag ska forklara det heller. Men nagonting har hant i alla fall, varken negativt eller speciellt positivt, mest tankefyllt. Min hjarna maste forbranna alla kolhydrater jag far i mig, GI pa hog niva. ;)

En sak undrar jag bara, hur fan kommer det sig att jag inte visste nagot om mojligheten att plugga vid nagon av de Svenska Skolorna i Europa nar jag akte hit? Hade jag vetat det... Na jag vet inte, och man ska inte tanka "om jag hade gjort sa istallet" och jag angrar ingenting, men jag forstar inte hur jag kunde missat det? Nu ar de det sista jag missat i alla fall...

Nej, ge mig en storstad! Snart syns vi! Puss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0