Svenskt godis och semester

Sitter och lyssnar på musiken på min dator som jag inte lyssnat på, på evigheter känns det som och kollade precis igenom bilder från Sverige och blev lite sentimental, men helt och hållet på ett positivt sätt. Gav presenterna som mamma skickat till familjen igår och passade på att ta upp alla "problem" i samma veva, funkade fin fint. Det är trots allt en väldigt bra familj jag kommit till nu, väldigt bra, extremt bra läge - det enda "problemet", utrymmet håller på att bli fixat. Vi ska skaffa våningssäng, haha! :) Satte oss ner allihopa runt matbordet och pratade, vet inte riktigt vad det var med mig igår, men den där spärren som i vanligtvis får en att banga ur var som bortblåst, kanske den är det föralltid. Pratade jättelänge och jättemycket med Bruna efteråt om allt mellan himmel och gjord, resor, rummet, pojkvänner. Hon är ganska gullig trots allt, fast lite speciell. Somnade alldeles för sent och gick upp alldeles för tidigt, men har överlevt dagen utan några problem - förutom att jag fick skavsår mellan lilltån och den bredvid (namn?) på BÅDA fötterna. Var först jätteuttråkad och hade ingen som helst lust att göra min läxa i skolan eftersom jag helt saknade energi, men det blev bättre och hade riktigt kul emellanåt, min klass är som sagt helt galen. Filmer kommer! Kom hem, åt lunch, ringde mamma på skype eftersom hon måste bekräfta att jag får resa iväg på egen hand, och följde sedan med min pappa och lillasyster till stranden. För första gången kändes det verkligen som om jag var på semester när jag låg där i solstolen och kollade ut över stranden, havet och solen som gav det ett så mysigt sken. Badade i riktigt stora vågor med Barbara och fick lite färg tror jag nog (är typ seriöst blekare nu än när jag kom). Välkommen till ekvatorn? Trodde verkligen att jag skulle vara mycket brunare efter två månader. Åkte motorcykel både dit och hem, ja alla tre på samma. Lite mysigt med en pappa som kör motorcykel, han är verkligen rolig han - och världens gulligaste. Gick sedan ut på promenad som vanligt och fick konstiga skavsår på tårna på båda fötterna, som jag tidigare nämnde. Satt lite vid Bellas pool innan jag gick hem eftersom jag skulle iväg och göra en polisanmälan, men tydligen är det inte bara posten i Rio de Janeiro som strejkar (anledningen till att mina dokument inte kommer fram) utan också polisen i São Luis. Man kanske ska passa på att vara lite brottslig? Undra om någon skulle ta mig seriöst eller bli rädd om jag gick omkring med kniv och rånade folk, bara en tanke. Åt istället lite middag, naffsade på mitt svenska godis (ååh kärlek) och satte mig här. Helt okej dag, någonting hände ju i alla fall. Just nu ser det ut som om att det inte blir någon resa till Festa da Meloncia(vattenmelon), vet inte vad som hände - men det visar sig väl. Ska kolla mitt horoskop och göra lite efterforskningar på google sen ska jag nog gå och lägga mig. Puss allihopa

Kommentarer
Postat av: Evve

ååh vad bra du verkar ha det :)
Längtar verkligen tillbaka till Brasilien när jag läser din blogg :) Har nästan bestämt mig för att åka nästa år och stanna där i typ 1 år till eller så :D och du är säkert brunare än vad du tror, jag kände mig inte så jättebrun även fast folk påpekade att jag var sjukt brun - om du skulle jämföra med en svenne nu så skulle du se den sjuka skillnaden på hudfärgen :P haha .
Hare super! Beeeeijos

2007-09-30 @ 14:18:40
URL: http://sueeca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0