Leva i nuet och kasta sig ut och se vart man hamnar

Jag är ju som vanligt inte så bra på att få till det här med bloggandet, jag är helt enkelt för lat, men jag vill! Var en vecka sedan jag skrev ordentligt nu, ska försöka göra en sammanfattning! Förra fredagen blev det Chez Moi igen, jag och Gabriella börjar bli ganska trötta på det där stället nu, lite pinsamt att dyka upp där helg efter helg, men det var mysigt. Senare på natten blev det även en reaggaeklubb innan jag (försökte) sussade sött i lilla rummet, UTAN luftkonditionering, hittade inte fläkten. Lördag på dan skulle jag egentligen hasat mig ner till Tropical (ett av få köpcentrum här som ligger precis vid mitt hus) för att träffa Tiara en snabbis, men jag bara sov och sov. Senare på kvällen blev det utgång igen, ett nytt ställe som jag inte vart på tidigare, gillade lokalen och musiken, men min syster och hennes kompis var inte speciellt party. Ett ställe som klart måste upplevas igen - i bättre sällskap, Babilônia var namnet. Kom hem vid 3, vi som skulle gå upp kl 7 för att packa och åka iväg, på resan som jag mer eller mindre redan berättat om. Kom hem på måndagskvällen igen, gick upp och åkte iväg till skolan där folk undrade vart jag varit, har nog börjat missa lite väl mycket skoldagar nu. Även på onsdagen begav jag mig till skolan, men när jag kom dit visade det sig att jag inte behövde vara där eftersom dem bara hade prov, det var väl inte direkt med ett leende på läpparna som jag begav mig hemåt igen på bussen. Jag som tycker jag är så noggran med att fråga vilka dagar jag inte behöver gå, dem hade sagt fredag, men tydligen var det onsdag men ingen sa något till mig. Från och med nu har jag börjat med att fråga varje dag om det prov dagen efter eller inte. Onsdag väl hemma fortsatte jag att plugga portugisiska HELA dagen, ända fram tills portugisiska lektionen på eftermiddagen, låg efter lite med läxorna. Efter lektionen tog jag och Gabriella som vanligt en promenad tillbaka hem, med undantag för stopp på Big Ben för att köpa chips och chocklad, och sedan på Mateus (stor livsmedelskedja) för att köpa kakor, haha. Vårat gemensamma intresse, satt sedan på en bänk i Tropical och pratade innan vi återvände hemåt.

Torsdag gick jag inte till skolan igen, hade ingen lust att gå upp på morgonen, men det var faktiskt sista gången jag skippar skolan utan anledning. Hade pyjamas på mig typ hela dagen, förutom när jag gick ut en stund på kvällen. Har börjat kolla upp det här med att byta skola också, har kommit fram till att jag vill göra det nu. Vill kunna gå på aktiviteter på skolan, därmed behöver jag även kortare avstånd - det vore ju inte helt fel heller att lära känna människor som bor närmare mig - alla på Educator bor långt bort. Hittade en skola som ligger mindre än 5 minuters gångavstånd från mig, som har futsal(fotboll) även för tjejer! Har gett mig fan på att jag ska börja där, och kampen är redan igång, haha. Fredag undrade dom i skolan igen vart jag hade vart, inte bara mina klasskompisar den här gången, men Igor förklarade om familjebytet och bussåkandet och dagarna med prov, så det var lugnt. Kom hem igen vid 2, åt en för en gångs skull god lunch och gick och la mig och sov till 5, det var inte riktigt meningen va. Ringde Gabriella och trots att det egentligen var lite sent gav vi oss ut på våran power walk runt lagunen, långa intressanta diskussioner kring skillnaden mellan brottsligheten här i Brasilien och i Sverige. Skönt att få lite energi. Kom hem igen och Bruna gick till gymmet. Gjorde iordning mig och vid kl 8 kom Gabriella och Ramon och hämtade mig och vi åkte till något ställe för att äta där dem hade massa olika soppor, Gab hade vart där innan och ville visa mig. Åt grönsakssoppa (gud vad det kändes bra för själen, typ första mineralerna, vitaminerna och antioxidanterna jag fått i mig sedan jag kom hit, det ända man äter är snabba kolhydrater). Drack även mango juice till det, ah vad jag älskar det! Därifrån tog vi oss till stranden där vi satte oss utomhus på en av barerna och lyssnade på musik och snackade. Skjutsade hem mig vid 11 för att jag skulle ut med min syster och hennes kompis, men när jag kom hem hade dem redan dragit och lämnat en lapp till mig. Bytte snabbt om och ringde Ramon och Gab igen som kom och hämtade mig på nytt. Åkte dit min syster var, vilket var något heltråkigt ställe där hon satt med sin ex pojkvän och hans kompisar. Planerna var egentligen att dra vidare till en nattklubb, men det hela slutade med att vi åkte tillbaka till stranden igen. Hög musik och riktigt kall vind, satte oss i bilen på slutet. Kom hem och gick och la oss, jag i lilla rummet igen, denna gången dock med fläkten i högsta hugg. Vaknar klockan 8 på morgonen av att fläkten börjar brinna, blev ju inte direkt kallt igen efter det. Gick in och la mig i Brunas rum istället, tur att jag inte brann upp eller något. Vaknade igen av att Tiara ringde vid halv 12, skulle precis gå ner till Tropical när jag får redan på att vi ska äta lunch om 20 minuter. Lunchen intogs ju såklart inte 20 minuter senare, vilket betyder att jag egentlgen hade kunnat gå ner dit en snabbis. Men ingenting blir ju någonsin som man tänkt sig i detta galna land ;) både på gott och ont.. Idag är planerna egentligen att spela fotboll på stranden med en killkompis och ikväll ska vi väl antagligen ut någonstans igen, men man vet ju aldrig hur det blir med något. Är godissugen, Bruna och hennes kompis ska cykla runt lagunen vid 3, herre gud jag skulle dö av värmeslag.

Jag har blivit riktigt bra att ta en dag i taget, att leva för stunden. Det är verkligen det jag känner att åtminstone jag behöver för att överleva här. Klart jag har planer och tankar, men försöker att inte tänka för mycket framåt utan bara leva här och nu. Är en skön livsstil. Ska i alla fall försöka byta skola nu, så jag kan få fler kompisar som bor här runt omkring och börja på futsal!! Nästa helg ska jag även resa med några tjejer från klassen till något vid namn "Festa da melonsia", Vattenmelonfest? Ska hur som helst bli väldigt intressant, jag som älskar allt som har med vattenmelon att göra. Det är även en del av min nya livsstil här, inte banga på något och var öppen för allting. Även fast det känns lite jobbigt och man inte riktigt förstår vad man ska göra på stället i fråga eller med personerna i fråga så är det bara att kasta sig ut och se vart man hamnar, alltid lika intressant att se, allt är så oförutsägbart här. Peace


Kommentarer
Postat av: Annelie

Det låter väl inte så pjokit..... händedr ju massor på en vecka.... idag fick jag reda på att Maya Yoga läraen har bott i Rio ett år och pratar brasiliansk portugisiska och även en av deltagarna på kursen Är från Rio....... Kul sammanträffande.....
puss på dig nu ar vi gjort 7 tim yoga och har 3 kvar i morgon... kroppen känns ganska mörbultad.. Puss Ha det gott lev här och nu... Bra B

2007-09-22 @ 21:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0