En helt vanlig måndag

Kom precis hem från en power walk runt lagunen, "pastel de queijo" och en kokosnöt. Första gången jag fick kokosnöten upphuggen, gott som fan, jag älskar kokos. Fast saknar coconut milkshake på stranden i Thailand, har inte hittat något liknande här, konstigt. Inte heller någon watermelon shake så långt ögat kan nå, måste erkänna att jag trodde att jag åkte till ett mer exotiskt ställe än det här visade sig vara, men allt kan ju inte vara perfekt. Gick åtminstone till skolan imorse, trots att jag inte kom hem och somnade fören vid 12. Igår var i alla fall kul, började med att vi åkte till det ända supermarketet som är öppet på söndagar. Köpte typ överdrivet mycket snacks och kakor. Det hela var ytterst komiskt. Bara massa sjuka skämt, när vi sedan skulle åka och jag satt ensam i bilen för att dem andra sysslade med något utanför hoppade jag över till förarsätet och trycka på gaspedelen, haha, killen dog av hjärtklappning men jag hade kul - självklart kontrollerade jag att det inte var någon växel i (övningskörandet har gett resultat). Öppen taklucka, nervevade fönster och hög musik. ;) Det var ett äventyr att minnas, speciellt när jag typ stod upp i takluckan när vi skulle hämta Gabriella och hon tyckte typ inte alls att det var kul, nehepp. :P Slog oss sedan ner vid poolen och bara chillade och åt och drack. Blev såklart iputtad i poolen fast det var jag som inte skulle åka i, bara för att jag är tjej och svagare. Det var en mysig kväll helt enkelt som avslutades med cheeseburgare ut efter vägen, var egentligen inte hungrig efter allt men man kan ju inte låta bli.

I skolan var det såklart som vanligt, fast Tiago var inte där. Pratade istället massa med Igor, vi har inte pratat på länge, blev typ lite skumt när jag flyttade ifrån "hans väns" hus. Orkar inte gå in på några detaljer. Men det är glömt nu hoppas jag. Påväg hem skulle jag köpa Brasilianska ELLE som jag sett dagen innan i en av kioskerna/tidningsstånden mellan busshållplatsen och mitt hus, men såg den såklart inte igen och gav mig inte på att försöka säga "elle" på portugisisk brytning. Får försöka imorgon igen. Slutade tidigare så kom hem innan Bruna gått till skolan (hon pluggar på eftermiddagarna och jag på morgonen) och åt lunch. Gick jag la mig och sov i 2, 5 timmar, satte mig lite vid facebook och bytte sedan om för promenaden. Skoldagarna är ju som vanligt väldigt händelserika här, men måste ta tag i det här med att börja på någon aktivitet - byta skola. Ska prata med Via Mundo på onsdag om allting, då ska vi komma fram till något. Vet inte om det händer så speciellt mycket mer idag, min "datortid" är slut om en timma, ska nog kolla på tv eller lägga mig att läsa boken "Se Brasilien" som jag lånade av Gab. Idag ska i alla fall Pierre från Explorica kommit hit till São Luis vilket innebär att min kamera, mitt svenska godis och mina kläder närmar sig. Kan knappt vänta. Beijos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0