En helt vanlig fredag

Har precis gjort iordning mig, ska snart gå ut, så nu sitter jag här och väntar på att bli upplockad (trevligt vore ju om man kunde ta tunnelbanan). Ska fira en kompis födelsedag i efterskott, egentligen fyllde han år i onsdags, menmen. Idag var en intressant dag. Sov dem två första lektionerna och båda benen och armarna somnade också, vid ett tillfälle kände jag inte ens min högerben. Det är bänkarnas fel, allt kommer ju ikläm när man ligger framåtlutad sådär. Resterande 4 lektioner ängnade jag till mesta del min tid åt att läsa boken Se Brasilien, gillar inte alls hur författaren skriver, irriterar mig jättemycket - läser bara för informationens skull, lånat av Bella. Via Mundo var även på skolan idag för att göra reklam för sin verksamhet och värva värdfamiljer? Blev tydligen något missförstånd, förstår verkligen inte hur men slutade i alla fall med att hela min klass trodde att jag ville byta värdfamilj och där satt jag mitt i alltihopa och fattade ingenting, dem sa att Karina sagt att det inte var några problem för mig att byta familj. Jag vart väldigt överraskad och undrade varför ingen pratat med mig först, så hoppade av bussen några stationer för tidigt och gick raka vägen till Via Mundo för att fråga vad fan dem håller på med. Var som sagt tydligen ett missförstånd, hade vart the principle(stavning?) på skolan som tyckt att det bästa vore ju om dem hittade en familj till mig på skolan och Karina hade inte lyckats säga ifrån, eller? Det hela var hur som helst väldigt skumt. Återvände i alla fall hem, åt lunch och gick och la mig. Fick bara sova någon timme, ville sova meer och meer, men var tvungen att rycka upp mig och gå ner till Tropical och ta ut pengar innan det blev mörkt. Vandrade sedan hem till Bella och satt vid hennes pool en stund, kollade på när dem åt lasange (var fortfarande proppmätt efter lunchen) och chiiillade, lånade en klänning som jag ska ha på mig ikväll (har på mig nu vill säga). Jag ser verkligen typiskt svensk ut, haha, var nästan påväg att låna en mörkblå t-shirt med svensk flagga på ryggen och som det står Sweden på, på framsidan. Går det verkligen att skriva två på, på varandra? :P T-shirten var hur som helst väldigt snygg, men tror inte jag behöver skylta mer med att jag kommer från Sverige - tror folk fattar det ändå, eller så tror dem att jag är från USA eller Kanada, så en sverigetröja kanske vore något? En annan gång. Imorgon tror jag att jag ska äta lunch på stranden och sedan försöka surfa på eftermiddagen? Senare på eftermiddagen/kvällen har tydligen min skola någon "musikfestival" här någonstans omkring, får väl försöka pallra mig dit också! Sen vet jag inte, någon Festa da Melancia blev det i alla fall inte, lite tråkigt tycker jag dårå, men men. Nä nu börjar det dra ihop sig, ta hand om er allihopa där hemma i kylan, här är klockan snart 10 på kvällen och jag ska gå ut i shorts och klänning/linne! Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0