Livet är inte så perfekt men ganska trevligt

Allt är bara helt galet, men imorgon ska jag gå till skolan i alla fall. Igår var jag på Itala´s (Igors lillasyster) 15års fest, den var i stort sätt exakt lika dan som den andra 15års festen - samma lokal, samma mat, samma tilltugg och dricka, samma dansgolv etc. Ända skillnaden var väl att jag den här gången anlände till festen helt själv - i högklackat - gjorde världens snyggaste entré, jag kände hon som hade festen, några fler av mina klasskamrater var där, den var lite mer organiserad och överdragen på stolarna var ljusrosa istället för vita. Kunde inte hjälpa att jag började tycka att det här med 15 års fester är ganska B om alla ska vara likadana? Brasilianarna verkar tycka att det är kul i alla fall.

Kom hem vid 4 och vid 8 kommer min värdpappa in i rummet och börjar predika om att, som jag vet, så går dem ju till kyrkan varje söndag (nej det visste jag faktiskt inte), och efteråt ska dem hem till min värdmammas syster och äta lunch och undrade om jag ville följa med eller hur jag annars skulle göra med lunchen? Jag som fortfarande halvsov efter 4 timmars sömn tackade såklart nej, vill dem ha med mig till kyrkan kan de väl åtmindstonde förvarna mig innan och inte komma in klockan 8 på morgonen samma dag när jag precis gått och lagt mig? Skumt. När de kom hem igen (en kvart efter att jag vaknat) gick jag med Bruna till Tropical och åt och pratade. Den här familjen är ändå inte så perfekt som jag trodde, saker och ting kommer ju fram efter hand. Jag orkar inte ens försöka förklara.

För övrigt så sov jag hos Bella i fredags eftersom att Barbara (yngsta värdsystern) hade närmare 4 kompisar hemma och hela det lilla rumet på 2x2 meter var helt ockuperat av rosa dragväskor med barbie på, lägenheten var fullproppad och jag kände mig mest ivägen. Fredags kvällen var rolig i alla fall, trots att vi var tvungna att åka hem lite för tidigt enligt mig. Lördag på dagen åkte vi och shoppade, fast var lite sent ute så blev endast en present.

Imorgon ska jag som sagt efter en lång tid äntligen återvända till skolan - och jag ser verkligen fram emot det. På eftermiddagen hoppas jag det blir stranden eftersom en viss person med bil är ledig från jobbet. Hoppas mitt "halsonda" går över så jag kan återvända till gymmet snart. Ser i alla fall ut som om att jag kommer få byta familj igen, blev verkligen säker på det idag. Bara att ställa lite krav på Via Mundo. Livet är inte alltid så perfekt men det är ganska trevligt ändå. Peace

Kommentarer
Postat av: Annelie

Du har mail från mig. Kan vi försöka prata i kväll? vid sju för mig?

2007-10-22 @ 07:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0