Kommentera mera!

Har "antligen" passerat tre manaders stracket, har befunnit mig pa ekvatorn i tre manader, inte ar jag speciellt brun och inte pratar jag speciellt bra portugisiska. Vad har jag gjort har nere egentligen? Fast om jag tanker efter ar jag nog ganska brun trots allt, aven fast jag ett tag var blekare an nar jag kom, och min portugisiska ar inte sa pjakig trots allt? Kanner att jag borjar fa ganska bra overblick, storre ordforrad som fattas och det ar fortfarande svart att prata.

1. Jag har snart kollat klart pa hela the O.C. sasong 1, pa mindre an en vecka, nagra dagar for att vara mer specifik. Inget liv eller vad, men det har varit ganska mysigt. Har vart intressant att kolla pa allt en andra gang, manga nya detaljer som man inte upptackt forut och ser pa mycket med ganska nya ogon. Eftersom min familj klagat pa att jag gar ut for mycket stannade jag hemma i fredags, baddade ner mig i soffan med massa godis och O.C. Bara for att man befinner sig i Brasilien betyder det inte att man inte kan gora samma saker som i Sverige. Jag har minskat mina krav, vilket var ganska behovligt.

2. Pa lordagen var jag bjuden pa en fest hemma hos en tjej som jag traffat en gang, for cirka 3 manader sen pa Via Mundo festen. Jag gick dit ensam och kande ingen forutom henne som jag traffat en gang. Gick vilse har i Renascença 2 innan jag slutligen hittade ratt gata efter att ha fragat en portvakt. Festen var nere pa garden, vid poolen. Manga byggnader har har gemensamma "pool och fest-omraden", forutom mitt hus saklart. Skaffade mig tva nya tjejkompisar och ett antal "killkompisar". Fragan ar ju vad dem egentligen vill, haha. Senare pa kvallen hangde vi vid en annan poolen utanfor ett annat hus precis pa stranden, horde bruset fran vagorna. Tva av killarna bodde i huset, dem ar verkligen mina nya kompisar.

3. For 24 timmar sedan hade jag bara satt 2 av Saw-filmerna, nu har jag sett alla 4. Igar sondag efter att vi atit ckocklad pizza pa stans basta Pizzaria hyrde och kollade vi pa Saw 3 och senare pa kvallen blev det Saw 4 pa bio. Ar faktiskt osaker pa om jag ska se den 5e, man kommer val saker bli sa i alla fall. Men nar jag ar 35 och Saw 28 kommer ut pa bio kommer jag nog vara ganska skeptisk till att ga och se den. Kommer det har nagonsin ta slut? Vad tillfor det varlden forutom att nagon javel sitter nagon stans och tjanar massa pengar? I borjan nar dem gjorde obduktion pa "mannen bakom allting" och skar upp hela hans mage slog det mig, det var ju faktiskt sadar dem gjorde med mig? Har aldrig riktigt sett det framfor mig pa det sattet forut, aven fast jag vetat. Pa den har mannen drog dem sedan upp hela huden och det var valdigt mysigt att man fick se allting i detalj ja, far hoppas pa att dem var lite forsiktigare med mig.

4. Nagon ringde precis pa min mobil fran ett hem nr, blev radd att det kanske var min skola sa vagade inte svara. Personen lamnade sedan ett meddelande pa portugisiska, nagot i stil med "Vad ar det har, varfor svarar du inte?" och jag har fortfarande ingen aning om vem det var. Mysterium.

5. Pa senaste tiden har jag dromt tva tsunami drommar och bada har utspelat sig har i São Luis. I den sista var "vardshistoriens storsta jordbavning" forutspadd och den skulle orsaka en tsunami. Jag forsokte med att bi borde klara oss om vi holl oss pa 10onde vaningen i nagon skyskrapa borde vi klara oss men nagon havdade att den typ skulle lagga hela varlden under vatten? Vi far be till gud att jag inte drommer sanndrommar langre, men jag skulle som sagt inte bli forvanad.

6. Igar nar jag kommer hem sitter det en stor javla fet kackerlacka pa dorrhandtaget till ytterdotten, jag som inte brukar vara sa klen med sana har saker, flippade totalt ur. Stod sakert och vantade pa att den skulle flytta pa sig i mer an tio minuter - vilket den till slut gjorde. Fick upp dorren och sprang forbi i rasande fart. Maste sett ut som CSI nar jag hukade mig och puttade upp dorren utan att forst rora mig ur flacken, som om nagon ur Saw 4 skulle befinna sig dar inne. Jag kom in levande i alla fall, men vackte formodligen halva huset nar jag smallade igen dorren igen, efter att fortst inte ha vagat narma mig den igen.

7. Trots allt ar jag valdigt nojd med livet for tillfallet. Ser fram emot det aterstaende av det har aret, som bara kommer att bli battre och battre. Ser fram emot framtiden och allt jag ska gora. Jag lar mig sa mycket hela tiden, jag vet inte riktigt hur men losningar och slutsatser kommer pa lopande band. Skriva dagbok fungerar ungefar lika bra som terapi, liksom att spendera som tid emellanat med sig sjalv och sina tankar.

Nu hoppas jag pa att det blir lunch snart, sen har jag faktiskt ingen som helst aning om vad som hander idag. Har inte givit det en tanke foren nu. Men vi far se vad som dyker upp. Funderar pa att sola, kolla pa O.C. (snart kommer jag till 2a sasongen), plugga portugisiska och ikvall ska jag nog atervanda till gymmet efter en veckas uppehall med halsont fram och tillbaka. Solen skiner men det ar lite molnigt! Peace

Kommentarer
Postat av: Annelie

Gumman då vi får hoppas att du slutat med sanndrömmar hur skall det i så fall gå med vårt hus??? Skall skriva ett mail till dig. Puss

2007-10-29 @ 18:32:51
Postat av: Evve

Läskigt med dina drömmar :P
Du verkar ha det superbra och erkänn att det är rätt skönt med brasilianarnas ta-det-lugnt-det-ordnar-sig-stil :P Nästan allt fixar sig även om man inte planerat något, efter ngra veckor så fick jag börja använda kalendern som en dagbok - istället för att skriva vad jag ska göra imorgon så skrev jag vad jag gjorde varje kväll, lite bakvänt men ganska avlappnat :)
Pusshej

2007-10-29 @ 20:35:45
URL: http://sueeca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0