Vardagen

Sitter i överslafen på våningssängen och myser med min bärbara dator. Vad hade jag seriöst gjort utan den här på andra sidan atlanten och ekvatorn? Okej, tanken är väl att man ska vara ute i solen och göra massa saker hela tiden under sitt utbytesår, men så är inte fallet. Precis som i Sverige händer det inte så mycket emellanåt, vidare till sanningen - vardagen här är faktiskt ganska tråkig här emellanåt. Måndag till fredag handlar om skola och arbete, ganska sysslolöst för oss som varken behöver plugga eller arbeta med andra ord. Men det blir ju vad man gör det till, och emellanåt försöker jag mitt bästa, andra dagar orkar jag inte så mycket annat än att bara slappa. Vardagarna består med andra ord av att gå till skolan, för mig 4 dagar i veckan, gå till gymmet, plugga portugisiska, titta på tv och filmer, sitta vid datorn, sola emellanåt, åka till stranden och äta ute då och då. Det låter ju inte så jätte händelselöst tycker ni, men allt det här händer oftast inte under samma vecka. Egentligen ska jag väl inte klaga, sommarlovet närmar sig och snart kommer regnperioden. Livet rullar på här nere och det sista jag vill just nu är hem till kylan i Stockholm. Även fast jag ser fram emot att anlända till ett grönskande Stockholm till sommaren. Vem möter mig på arlanda?

Kommentarer
Postat av: apis

jag kan möta dig :)

2007-11-14 @ 14:46:33
URL: http://apis.blogg.se
Postat av: bella

tydligen den enda da ;)

2007-11-14 @ 15:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0