Livet i stort

Sitter har och svettas, nej elementen ar inte for hogt uppskruvade - luftkonditioneringen ar inte pa. Ska alldeles strax ga ut, inte sa bra att jag sitter har och svettas da tanker ni, men sa farligt ar det faktiskt inte. Det kallas bara ekvatorn och klockan 9 pa kvallen. Helt normalt, men jag kanske borde ta och satta pa luftkonditioneringen i alla fall. Ganska intressant anda trots allt, i Sverige anvander vi massvis med energi for uppvarmning, har anvands sakert nastan mer for nerkylning. Tror det kommer sluta med att jag hamnar nagonstans pa jorden dar man behover varken eller, ska bara agna en del tid till att leta efter det stallet forst.

Har vart en handelserik dag, precis som alltid for oss utbytesstudenter har i Brasilien som egentligen inte behover gora ett skit, utan koncentrera oss pa vara inre kriser som vi alla gar igenom. Nejda, sa farligt ar det inte. Hoppas jag gatt igenom mina storsta kriser redan, men man vet ju aldrig vad framtiden har att erbjuda.

Har planerat ytterligare lite pa min och mammas (rund)resa nar hon kommer i Januari och fick rapporten om motet. Det hade tydligen gatt bra, vilket var kul att hora. Vad som var mindre kul att hora, eller jag menar se, var nar min systers pojkvan kommer inspringandes i lagenheten utan forvarning. Han bor i sodra brasilien, vilket betyder att hade jag befunnit mig i Sverige, hade min systers pojkvan fran norra afrika kommit inspringandes utan att hon sagt nagot till mig. Allt ar relativt.

For ovrigt vantas utgang och jag ska ha riktigt kul ikvall! Har pa mig mitt gula linne med bla rander pa sidan, go Sverige! Lite smygreklam bara. Nalkas samma gamla umgange, eller vadda gamla, knappt 3 och en halv manader gamla! Men det ska bli mys, har saknat dem lite faktiskt!

For ovrigt kanske jag ska borja ta franska lektioner nasta termin, for lite omvaxlings skull. Later ju lite krangligt att blanda med portugisiskan kanske, men jag tror snarare att det kommer hjalpa mig att inte blanda ihop dem. Och eftersom franska anda redan star pa tur nagon gang i livet bland spanska och italienska ocksa, sa varfor inte fortsatta redan nu! Ser fram emot nasta termings fullspeckade schema, eller vadda, jag ar ju utbytesstudent? Sa mycket kan det val anda inte bli. Ha ett fortsatt riktigt trevligt liv allihopa efter att ni last det har, det fortjanar ni. Mvh Isabella Terinne


image178
Jericoacoara - here we come?

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ta tillfället i akt att riktigt gotta dig i inre kriser, det är sällsynt att man har riktigt gott om tid för det.( psykmamman)

2007-11-10 @ 10:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0