En teknisk Bella

Har ju vart lite deppad på sistone för att Prison Break har börjat där hemma igen och jag inte kan vara på plats och avnjuta min älsklingsserie. Här vet man ju aldrig när det börjar och om det är dubbat till portugisiska eller inte. Men då kom jag på den briljanta idéen att jag kan ju faktiskt ladda ner några avsnitt, eller ett i veckan åtminstone. Det går ju inte sådär jättesnabbt, men det går framåt. När först avsnittet äntligen är klart syns det ingen bild, utan hörs bara ljud? Vad nu då undrade jag och kände igen problemet. En codec som saknas för att kunna spela upp bilden, vem lyckas nadda ner den codec som behövs så att jag nu kan titta på mina älskade Prison Break avsnitt? Jo, Bella såklart. Kände mig ganska snitsig, teknisk och kunnig där måste jag påstå så var bara tvungen att berätta det!

Nu ska jag kolla på O.C., måste ju passa på att se klart andra säsongen medan jag fortfarande bor kvar här! För övrigt har det vart fullt upp idag, så var skönt att komma hem, ta en dusch och nu lägga sig framför datorn och O.C. med hörlurarna inpluggade. Gick efter en minisemester till i alla fall till skolan imorse, folk hade ju börjat fråga om jag slutat, hehe. Hade glömt bort hur mycket jag älskar att åka skoltransporten, jag och den halft efterblivna chaffuören och alla de små barnen i baksätet i den tredörrade lilla vita bilen. Bara titta ut på livet som levs utanför, vilket är ganska fascinerande emellanåt. Speciellt när det går en gris över gatan eller det blir som ett rött moln av jord efter bilen sista biten innan vi kommer ut på stora vägen som går förbi min skola. Efter skolan portugisiska lektion på Via Mundo och direkt efter det Step på gymmet. Har en del att berätta om, får se om jag lyckas klämma ur mig det imorgon.

Beijos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0