Cumbuco i Januari

Sitter här efter en lång och hård dag, eller inte. Latmask som jag är gick jag inte till skolan, det får jag på riktigt sluta med om jag ens vill ha en chans till att kunna byta skola. Å andra sidan kommer det bli annorlunda nästa termin då jag faktiskt kommer plugga på riktigt. Ska även gå en universitetskurs, kanske i arkitektur? I alla fall, direkt när jag vaknade imorse började jag titta på O.C, med endast paus för lunch sysslade jag med detta ända tills jag pratade med mamma på skype, hon piggade upp mig riktigt rejält. Eller jag tog hjälp av henne för att pigga upp mig själv. Imorgon ska hon på möte med ägaren av Via Mundo som är i Stockholm för tillfället, ska bli riktigt kul att höra hur det gick. Hon har en del att säga om man säger så, aaah, kan knappt vänta!! Vi pratade också om våran resa i Januari när hon kommer hit för att besöka mig, kommer bli två mysiga veckor med mammsen. Sen tillbaka till vardagen i Brasilien, fast först karnival! Efter samtalet pallrade jag mig iväg til gymmet för ett spinningpass, blir bara jobbigare och jobbigare för varje gång. Första gången var nästan inte ens jobbig, nu orkar jag långt ifrån göra alla delar. Spinning kanske inte är min grej, man får ju ont i rumpan.

När jag kom hem igen åt jag min första halva avokado på mer än 3 månader. Vilket i princip var som en hel hemma, med tanke på storleken. Det är konstigt vad en grönsak (här kallas det för frukt) kan smaka så olika. Jag som hade förväntat mig ett paradis för avokado, frukt och grönsksälskare blev ju lite besviken. Smakar i stort sätt ingenting. Vilket betyder att jag verkligen kommer uppskatta att komma hem igen!! =)

Hinner inte med några fler OC avsnitt idag, måste sova för att orka mig upp imorgon bitti. Även då jag måste ta mig igenom säsongen för att kunna gå vidare med mitt liv. Tvångstanke. Puss och kram!!!

image177
Cumbuco - here we come?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0