4 Månader

Hej allihopa(ja nagra stycken ar ni alla fall som laser)! Kom precis hem fran att ha varit ivag och forst atit (druckit limejuice) pa Bondiboka (snabbmatsrestaurang) for att sedan spela biljard pa Veneto (nagot konstigt spel/matstalle) med Carly, Brandon (amerikaner), Brook (kanadensare), Gabriella och min nya vardsyster, Ramon hangde ocksa pa lite senare saklart, haha! Det var myyysigt, jag och Carly ska bli riktigt bra pa de har sma biljardborden (ja dem ar konstiga), men idag var vi inte pa samma lag. Det var en ganska bra taktik jag korde pa, Carly ringde och fragade om jag ville folja med, sa jag bjod med min syster som valdigt garna ville ga och som fixade snacket med mamman. Via Mundo var aven har och snackade med oss idag ocksa - dom dok upp helt plotsligt och motet blev over en timme. Blev ett bra mote, fast lite konstigt emellanat, som det mesta med Via Mundo. Fick reda pa att det kommer en till kanadensare och tva(tre?) tyskar i januari. Vi far hoppas pa dem!

Idag var det exakt 4 manader sedan jag anlande hit till São Luis. Det ar ju knappt vad tiden gar fort! Bara 6 manader kvar, ibland kan jag knappt vanta pa att bli mott pa Arlanda i ett gronskande Stockholm och ibland vill jag att tiden ska ga sa lansamt som mojligt. Just nu kan jag inte bestamma mig, men orkar inte tanka sa mycket pa hur det kommer bli med allt. Jag ska verkligen ga in for det har "leva for stunden", det ar den basta overlevads strategin. Okej jag kan tanka pa framtiden sasom storre planer - universitet etc. men de kommande 6 - 8 manaderna vill jag helst inte tanka sa mycket pa. Racker med imorgon och emellanat fram tills mamma kommer i januari. Annars ere tá bom! Haha!

Annars agnade jag storre delen av dagen idag till att ladda upp bilden pa http://fargknappaBr.pixbox.se/ , sa nu finns bilder fran den lilla resan med Via Mundo till Caxias i November,
image181
fran Lägenhet 2 dar jag bodde med familj nr 2 (hann tyvarr aldrig ta nagra bra bilder eftersom min kamera var stendod sista dagen sa det blev en del med mobilen) och
image182
fran min skola Colégio Educator, annorlunda eller hur? Kommer sakna min klass och deras vilda lekar. Titta sjalva!
image183

Kommentarer
Postat av: Kristin

Kul att få se lite bilder. Njut och ha kul sötnos (och ta den lite försiktigt oxå så vi får en hel Bello hem). Kram K

2007-11-29 @ 17:42:00
Postat av: apis

nize med bilder. kontraster är ordet! hoppas du har det bra!! pussi

2007-12-03 @ 22:30:31
URL: http://apis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0