Bella gjorde det igen, hon skrev en bok

Kom precis pa hur DALIG jag vart pa sistonde med att beratta vad jag har for mig, vad jag gor! Har ju som sagt sommarlov nu sedan den 21 November, herre gud vad tiden gar fort! Det ar emellanat slappare an sommarloven i Sverige eftersom jag inte har hela mitt liv har pa samma satt, utan far kombinera ihop lite olika och folja med strommen! (Nu later det allvarligt som om nagon haller pa att spranga varlden sa kan inte riktigt koncentrera mig. - Okej det var bara fyverkerier, men lat verkligen inte som bara det.) Det blir val lite for slappt emellanat, men det ar inte sa mycket att gora nagonting at va. Man far inte ha for stora krav!

Helgerna overlever jag i alla fall utan problem! :) Finns ju trots allt annorlunda saker att gora har nere till skillnad fran dar hemma, sant som jag annu inte trottnat pa och saklart kommer sakna nar jag aker hem! En vardag med varme, strander, sol och poolpartyn! Som i lordags nar vi var medbjudna pa en fodelsedagsfest. Det var (egentligen) helt perfekt, helt enkelt ett sant dar party som alla drommer om att ga pa! Huset var i OC-stil, buffébord, fri bar, dansgolv och uppklatt folk! Jag och Gabriella kom pa att brasilianarna ar valdigt bra pa att gora fester, det hander 'massa' saker har. Folk engagerar sig pa ett satt som skulle uppfattas som galenskap i det land jag sjalv kommer ifran - men dem ar inte bra pa att festa, gora nagot av festerna! Saklart finns det en del av befolkningen som har den kunskapen ocksa, sen finns ju vi "utbytesstudenter" som bidrar med lite utlandsk galenskap och festanda! Det kan dem behova emellanat! Ju mer jag tanker pa det, desto mer skulle jag vilja bo pa en plats som ar en blandning mellan de har tva landarna! Ar det bara jag som forstar hur perfekt det skulle vara? Antagligen! Ska fortsatta med att leta efter den platsen sen lata mig barn vaxa upp dar!

I fredags flangde jag omkring pa olika shoppinguppdrag hela dagen, var riktigt anstrangande emellanat, speciellt nar man blir uppdragen kl 9 pa morgonen! Pa kvallen var det fodelsedagsmiddag med min syster Bruna fran andra vardfamiljen och efter det Reviver och Chez Moi som vanligt! Det var da jag blev filmad ocksa, dessvarre missade jag att se det sjalv pa TV utan fick bara hora fran en kompis som satt det! Trakigt, trakigt!!! Henne traffade jag foresten pa en "lite mer annordnad" fest som vi akte till efter fodelsedagsfesten pa lordagen eftersom varan kompis spelade dar! Var ganska lite folk trakigt nog men vi dansade och hade kul! Rakade komma hem lite forsent pa 'morgonen', hade lika bra kunnat kolla soluppgangen pa stranden for nar jag oppnade dorren kl 6 pa morgonen och sa Bom Dia (God morgon) till mamma som satt i koket var jag anda redan kord! Men det loste sig!

Sondagen spenderades till slut i alla fall i Paige´s familjs strandhus en bit utanfor 'stan' nar jag lyckats komma ut ur huset som jag forst vart inlast i eftersom det bara finns tre nycklar som redan var ute pa vift! Om det borjar brinna da sa Lasse nar jag ringde och trostade mig lite hos Mamma. Ja da hade jag vart kord an en gang!

Hela mandagen var jag med min vardfamilj! Gjorde lite hushallsarbete for att gora dem glada och nojda (kompensation), gick ut pa prommenad med mamman och pa kvallen akte vi alla tre till shoppingcentret for att sedan ocksa ga pa bio. En film vars amerikanska orginalnamn inte uppenbarats for mig var i vilket fall som helst valdigt underhallande sa jag lamnade salongen med ett leende pa lapparna! Var aven valdigt roligt innan bion nar vi skulle ga in och jag ville ta med mig en milkshake in som jag gjort forut, men min syster sa att dem inte skulle lata mig ta med den in. Da tyckte mamman att jag skulle prata svenska med och vi kom overens om att jag skulle saga 'Jag forstar inte' pa svenska om dem sade nagot. Ganska puckat, men ar man blond sa ar man. Det loste sig dock och jag kom in utan att behova saga nagot pa svenska!

I tisdags, likasa i onsdags var det mulet pa formiddagen sa blev inga strandbesok! Dock akte jag till stranden pa tisdagseftermiddagen trots att det var graa moln pa himmelen for att bada i de enorma vagorna, kan ju meddela att jag hade grova tsunamidrommar natten efter, som jag inte haft pa lange. Befann mig bade i Sverige och Brasilien pa samma gang och innan jag bestammde mig for att springa smog jag omkring pa tidigare havsbottnen som bestod av sanddynor stora som berg. Det var intressant, mest arg blev jag over mina bilder nar varat hus rasade ner i havet efter att de mordiska vagorna tagit det! Var en hemskt lang och innehallsrik drom for att kunna beskriva hela!

Annars har jag paborjat mitt projekt "Lara sig laga brasiliansk mat", kollat pa nagra filmer i molnigheten, haft portugisiska lektion, foljt med till kusins hus for att plocka mango, gatt ut och atit etc etc den har veckan! Mango ar foresten min nya huvudfoda, vet inte hur manga mangofrukter jag atit om dagen den senaste tiden! Dem har en annan sorts liten mangofrukt har som jag aldrig stott pa tidigare, gud sa god den ar! Fast fastnar massa i tanderna! Dessutom sa hittade jag nagot som liknande Coconut Milkshake ganska mycket, gud vad jag har saknat det! Suco de coco - kokosjuice med mjolk! Spannande!

Idag var jag antligen ocksa pa Via Mundo for att planera min och mammas resa nar hon kommer i Januari. Dem haller pa och syr ihop en liten gullig resa for oss tva, blir saker jattebra ska du se mammsen! Ringde aven och grattade henne idag och sjong in ett meddelande pa telefonsvararen!

Snart ska jag borja gora mig iordning for att ga pa en privat fest pa en nattklubb har som jag annu inte varit pa har. En som star pa listan som inte ska ga sa det ar tankt att jag kommer in med hennes namn! Sen vet jag inte vart kvallen tar mig, men det far vi se! Peace

Kommentarer
Postat av: Annelie

Änligen lite OC stämmning.......... moster,mormor, Lasse och jag läste tillsammans......vissa ryste och förfasade sig över det hårda nattlivet............ men jag tycker att du skall ha så kul fast komm ihåg att sova och äta och var rädd om dig.... Kram

2007-12-15 @ 00:46:36
Postat av: Evve

Haha, har tänkt samma tanke tusen gånger. Tänk att bo i ett land som är en blandning av Sverige och Brasilien. Det skulle vara helt underbart, desvärre så är inget land perfekt, det finns fördelar & nackdelar med båda länderna. Tror att man helt enkelt får uppskatta det Sverige har att erbjuda när man bor här, och uppskatta det som Brasilien har när man bor där (; Sen så kan man ju alltid ta med sig lite av det brasilianska-livet hem till Sverige också ;)
Hare super :) Beijos

2007-12-15 @ 14:55:30
URL: http://sueeca.blogg.se
Postat av: Kristin

Party Pingla = Bella! Mogna mango = Guda gott (blir det inte fler än vanligt vad det gäller toabesök oxå för dig av så mycket mango? Tropiska frukter sägs ju nämligen vara naturligt laxerande).

2007-12-20 @ 16:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0