26 December - 3 år / 5 månader

Igar var det den 26 December 2007 (missade tyvarr att skriva da, hade inte mojligheten). Ett ganska speciellt datum, speciellt i ar! Exakt 3 ar sedan Tsunamin och 5 manader sedan jag kom hit till São Luis! Tank att jag redan vart har i 5 manader, mindre an 6 manader till ska jag stanna! Efter 5 manader har nere ar livet inte alls som jag hade forestallt mig, aven fast jag trott att jag inte forestallt mig nagot speciellt, sa ar det omojligt att inte gora det. Det har ar inte pa nagot satt negativt, det ar bara real life! Var pa Bio igar igen och sag en riktigt vacker karleksfilm, fick verkligen lust att leva mitt liv i sydamerikansk 1800-tals stil, men sa kom jag ut ur biosalongen och insag att jag levde i 2007-talets high tech varld. Det var val inte sadar jattesmickrande! Men som sagt det finns en himla massa olika satt att leva pa, just nu lever jag har. Om 6 manader lever jag i Sverige igen, och vad framtiden har att erbjuda mig har jag annu bara fatt ett svagt smakprov pa. Men det ar ju kontrasterna som ar sjavla tjusningen, tycker i alla fall jag! Det har ska nog bli bra ska ni se! Nagon gang far val aven jag aka romantiska batar pa floder och bo bland citron och avokado trad i Mexicos djungler. Eller var det battre forr? Nej, livet ar alldeles for kort for att bara leva ett liv, och vem har egentligen sagt att man inte kan leva flera?

Sag aven en dokumentarfilm forra veckan som handlade om att tanka positivt, fokusera pa vad man uppskattar och vill med livet och inte lagga tyngd pa det negativa och det man inte vill. Jag tror seriost att den andrade mitt liv for att framtid. Sevard med andra ord - The Secret. Lite overdriven emellanat kanske, men forstar man grundtanken ar det alltid en bit pa vagen. Sen att faktiskt applicera det pa sitt eget liv ar nog en helt annan grej, kommer pa mig sjalv ibland. Handlade helt enkelt om det som jag nastan alltid utgatt fran, tankens skapande kraft. Om det fungerar eller inte ar upp till dig sjalv. Peace

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag har oxå sett The secret lånade den av Krisin.... var såg du den?
Hur har du blivit så klok och fin??? Puss Mammmo

2007-12-27 @ 18:52:20
Postat av: Sara

yey jag hehe jag tror jag har sett the secret femton gånger... känns väldigt ängsbacka!

2007-12-30 @ 21:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0