1:a advent

Ja idag ar det 1:a advent, jag ar ledsen men det ar helt omojligt for mig att forsta. Jag kanske har forlorat min inlevningsformaga? Aven fast dem borjade med julpyntandet har redan i November, sa finns det inget som heter jul, vinter eller december for mig. Var i och for sig lange sedan jag forstod vilken del av aret jag befinner mig pa, eftersom det inte finns nagra variationer har blev jag lika chockad varje gang jag upptackte att det var oktober, november, december. Men idag, 1: advent? Jag finner inga ord. Har bakat min och mammas "jultraditions" chili chockladtryffel nu i alla fall, det ar sadana stunder som far en att tanka tillbaka, att vilja sta hemma i koket och rulla dem till bollar tillsammans med mamma. Fast an pa ett tag kommer jag inte hem i alla fall, idag kanns det bara bra att veta att jag ska stanna 6 manader till. Har varit pa ett ganska konstigt humor hela dagen, svavade runt i olika varldar medan jag flangde runt med mamma till olika slaktingars hus. Allting var bara sa ljuvt pa ett helt annat satt idag och nej, jag var inte hog. Kan iof bero pa en annan sak kanske. Vidare reflektion om allt jag upptackt och filosoferat ihop de narmaste dagarna kommer en annan dag. Nu borjar jag bli lite trott och har ont i munnen for det har liksom fastnat nagot under tandkottet.

Helgen var jattebra i alla fall. I fredags foljde jag forst med min syster och pappan pa en kusins fodelsedagsfest. Det var seriost den mest advancerade festen jag nagonsin varit pa for en 2aring. I mina ogon ar det val ganska sjukt att anordna en san stor fest for en 2aring, men alla ar ju olika. Det ar verkligen nagonting jag i och for sig alltid varit medveten om, men ibland gar ju saker och ting upp for en - det finns sa sjukt mycket manniskor och sa sjukt mycket satt att leva pa, ingenting ar sig likt nagonstans. I alla fall, efter fodelsedags festen blev jag skjutsad till gamla stan - Reviver. Det ar verkligen mysigt dar, och vilken helt annan varld det ar pa natterna. Hade en jattetrevlig kvall pa en nattklubb med massa kompisar, och trots att jag inte kom i sang foren halv 4, gick jag upp vid halv 8 och begav mig till Via Mundo.

Det var jag, Carly och nagra brasilianare som aker till Kanada i Januari. Vi akte minibuss till nagot konstigt stalle, jag har helt arligt ingen aning om vad det var for stalle - och vad vi gjorde dar. Jag och Carly forstod narmast ingenting av den guidade turen i konstiga hus och djungler, utan var mest slaphappy (overtrotta) och tog massa kort. Pa slutet fick vi se lite exotiska djur i alla fall. Bland annat tva lite storre leopardfarjade katter. Dem bodde separerade i en bur pa hogst 2 kvm var. Var omojligt att fa kontakt med dem, dem bara totalignorerade allt runt omkring. Blicken var helt tom, verkade som om dem slutat leva for lange sen - fast deras kroppar fotfarande fungerade. Det var sorgligt.

Kontrasterna i mitt liv har ar anda ganska intressanta. Igar kvall festade jag hela natten pa en av stans exklusivaste nattklubbar med "innerstads eliten" och hela dagen idag akte jag omkring bland de enklaste hus med mangotrad i tradgarden i fororterna kring São Luis. Jag tycker om kontrasterna, som jag tidigare namnde finns det sa sjukt mycket satt att leva pa - att bara leva pa ett satt ar omojligt, i alla fall for mig. Det ar kontrasterna, att standigt kliva in i olika varldar som ar sjalva tjusningen emellanat. Och det kanns sa skont, jag dommer ingen - jag vet att som det ar just nu racker inte "det ljuva livet" till for alla, och egentligen, vill verkligen alla leva sa? Det ar i alla fall en sak jag uppskattar med det har aret, jag har i alla fall sett en annan varld, en annan del av livet.

Peace, Love and Understanding ;)

Kommentarer
Postat av: Annelie

blev den lika god som våran första förra året?
jag har inte rullat mina än........Puss Mammo

Är du Kär? Bara en annat sätt att bli hög på?

2007-12-03 @ 21:38:56
Postat av: Anonym

lite kanske. ^^

2007-12-04 @ 03:07:14
Postat av: Stino

Du gör så intressanta reflektioner, du goa goa "unge"!

2007-12-06 @ 12:08:40
Postat av: Anonym

Du gör så intressanta reflektioner, du goa goa "unge"!

2007-12-06 @ 12:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0