Welcoming Party ...

... för oss som precis kommit och Goodbye Party för de brasilianska utbytesstudenterna. Jag som inte hade fattat vilken fest det skulle bli hade heller inte haft så stora krav på min utklädnad, något jag ångrar lite såhär efteråt. Alla var jättefint uppklädda och jag såg bokstavligt talat ut som ett skämt, men som tur var hindrade det inte mig från att ha kul. Jättemycket roligt folk (förstod inte var alla kom ifrån) i en stor villa med pool. Allting blir som sagt en överraskning när man inte kan språket, dock började det väl gå upp för mig i bilen dit att det skulle komma ganska många. Det blev något helt annat än vad jag hade föreställt mig. Pratade jättemycket med massa olika brasilianska ungdomar, dom flesta på festen kunde engelska (förutom Ju och hennes kompisar som satt vid samma bord hela kvällen). Dansade, drack läsk, blev intervjuad (dock så fick jag dom tråkiga frågorna) och skaffade många nya kontakter. Vi ska träffas igen. Ett tag var vi på väg ut någonstans efteråt, men blev inte av. Gick nästan sist av alla och somnade i bilen hem, med ett leende på läpparna.


Alla tyckte synd om mig som bor i Cidade Olimpica och går på Educator(fast min skola äger faktiskt, och speciellt min klass) - eftersom det är så långt bort. Fick inte en enda positiv reaktion på det under hela kvällen, jag förstår varför. Människorna jag träffade här var verkligen helt annorlunda än dem jag träffat på innan. Ingen överklass elit direkt, men på något sätt mer socialt kompetenta och utåtriktade - märktes verkligen att de är äldre än min värd syster och hennes kompisar. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det hela, men jag avvaktar så länge, förmodligen kommer jag kunna leva båda liven - ända problemet är att jag bor så långt ut. Sen är jag helt säker på att jag kommer att kunna byta familj om jag vill efter t.ex. halva tiden. Men det kändes helt klart lite jobbigt - även fast jag förmodligen får en ganska annorlunda upplevelse här ute i bushen.

Helgen som gick vart inte något speciellt, eftersom det inte hände något. Nästan roligare med skoldagar bara därför. Var mest likgiltig och var lite för mycket på mitt rum. Renata hade massa kompisar över både lördagen och söndagen, alla försökte lära mig dansa någon brasiliansk dans som jag inte alls kan stava namnet på. På lördagen åkte vi även hem till en tjej i klassen där även några andra var. Fick tillgång till Internet för första gången sedan jag kom hit och blev bjuden på Igors lilasysters 15års fest, vilket ska bli riktigt kul. Blev även bjuden på en annan fest av någon kompis till familjen (som också hämtade oss på via mundo), han går tydligen ut college i slutet av året och ska ha en stor fest för att fira det.

Kommentarer
Postat av: Evve

Var det till Pagode-musik som de försökte lära dej dansa ?
15-årsfesterna i Brasilien är verkligen aaasstora ! Det är precis som när de debuterar i Usa - men det är verkligen skitkul för det är något som inte finns hr i Suécia :)

2007-08-08 @ 20:04:20
URL: http://Sueeca.blogg.se
Postat av: Evve

Var det till Pagode-musik som de försökte lära dej dansa ?
15-årsfesterna i Brasilien är verkligen aaasstora ! Det är precis som när de debuterar i Usa - men det är verkligen skitkul för det är något som inte finns hr i Suécia :)

2007-08-08 @ 20:05:47
URL: http://Sueeca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0