Huset ...

image29

... har jag ändrat min syn ganska rejält på. Det var nog från början ett väldigt fint hus, dyrt, men har med åren blivit ganska slitet och framför allt smutsigt. Det är svårt att göra en uppskattning på hus stort det är, men jag skulle nog tippa på minst 300 kvm. Tio sovrum, sex badrum, två stora vardagsrum, en matsal, ett kök med skafferi, tvättstuga och två stora verandor. Samma klinkergolv (stora grå-grön melerade plattor) löper genom hela huset, även köket är helt kaklat (ganska groteskt men ändå skitsnyggt) och badrummen halvkaklade. Alla övriga väggar är vitmålade - men ganska nötta och väldigt smutsiga (finns nog inget som heter måla om här heller). Det är väldigt högt i tak (skulle tippa på 3 meter) och alla dörrar och tak består av något mörkt träslag, mahogny skulle jag tro. Det är i allmänhet väldigt glest möblerat, någon plaststol här och där, ett akvarium, en tv och en frys står i det ena -vardagsrummet? tillsammans med matbordet precis vid ingången. Både i matsalen (som vi inte äter i) och det andra vardagsrummet som ligger vid mitt rum, finns stora möbler i samma mörka trä, men det är det ända. Det är med andra ord ett väldigt vackert hus, åtminstone ursprungligen - för att inte tala om resten av all gammal arkitektur här som jag bokstavligt talat dreglar över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0