Hängmattan som förhöjde tillvaron

image35

Ligger i min hängmatta igen, det är underligt vad en hängmatta kan förhöja känslan på tillvaron. Kom alldeles nyss hem, orkar inte duscha. Ska nog sova här inatt också, sov faktiskt ovanligt bra. Idag har vart en bra dag, sett mycket nya saker - många nya intryck. Började med sovmorgon eftersom jag inte hade någon skola och massa frukt till frukost. Var hemma med Fa och chillade på förmiddagen, satt på verandan med datorn, pluggade portugisiska och låg i hängmattan. Inte speciellt händelserikt, men skönt med sovmorgon och ett ovanligtvis, mer eller mindre tomt hus. Ju och Re kom hem, vi käkade lunch och jag försökte ringa Bella men hittade inte lappen med numret (jobbigt läge). Vid klockan tre blev jag skjutsad till federal polisen för att registrera mig och/eller mitt student visum. Dessvärre var papperna jag behövde för att göra detta i Sverige så jag fick inte så mycket gjort. Måste ringa mamma imorgon och få hit dem på något sätt, hur nu det ska gå till. Det ordnar sig nog. Extremt smart att ingen sa till mig att jag skulle behöva dem, mycket. Lyckades genom Juliana fixa så att jag kunde följa med Bella hem och sedan bli hämtad senare på kvällen. Satt ganska länge hos polisen medan de andra fixade sina visum, och bara pratade. Åkte sedan till Via Mundo och blev därifrån hemkörda till Bellsen. Var intressant att se hur hon bodde, alla utbytesstudenterna verkar bo i stan förutom jag. Vi tog en promenad i området och längs lagunen, satte oss på en liten uteservering och beställde in någon sorts friterad bröd med ost och drack läsk och vatten. Satt där och pratade igenom allting innan vi sakta började dra oss hemåt igen eftersom jag trodde att jag snart skulle bli hämtad. Fortsatte prata på hennes rum, medan ena systern satt vid datorn. Skönt att för en gångs skull inte bara hänga hemma. Helt plötsligt, men senare än jag trott kom mamman, pappan, Jose och Fa och hämtade mig. Jag som trodde att vi var på väg hem blev som vanligt förvånad när bilen stannade och vi klev in på en restaurang. Förstår inte mönstret i när dom äter middag och inte här, ser ingen röd tråd. Åt i alla fall lite, trots att jag fortfarande var ganska mätt och smakade för första gången riktigt gott kött sedan jag kom hit. Åkte hem och nu ligger jag här och ska alldeles strax sova. Imorgon blir det köpcentrum och bio, förhoppningsvis lite tillgång till internet. Puss och godnatt


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad trevligt det verkar vara, ny kultur och allt!!

2007-08-09 @ 19:29:37
Postat av: Kristin

Hej igen darling!
Skrev just ett inlägg till din blogg, hoppas det kommer fram. Tänkte jag skulle skriva lite till dig privat oxå.
Jag har precis installerat mig hemma hos er o katterna. Skall bo här tills Lajan kommer hem från seglingen. Moster lär väl ta några dar här o där om jag får förhinder. Sitter vid Lajans dator just nu o skriver. Har ju varit i Jämtlandet o inte haft närkontakt med en dator på flera veckor. Kul att få läsa din blogg. Vilken superduper idé (som vanligt!) av dig att skaffa en sån.
Pratade just med mamma din. Hon o Lasse seglar runt Hoburgen i em. Lite halvmulet både hos dom o här idag annars verkar dom ha det bra. Vi pratade naturligtvis om dig o hur resursfylld du är i alla lägen. Va bra att du gillar din "tokiga" familj och att du tar det mesta med ro och hittar på egna grejer att göra, men vi håller med dig om att blir det för omöjligt så måste du be om att få flytta in till stan där alla andra bor. En sak verkar ju iallafall säker o det är att du verkligen får uppleva Brasilien ifrån en intressant o helt "annorlunda Sverige-sida". Det är det inte många som varken får eller vill. Du kanske kan skriva en bok om det sen?
Pussar o kramar till världens coolast tjej från gudmor!
Min e-mail adress är [email protected]
Kanske skulle ha skrivit ifrån den istället men nu får det bli så här denna gång. Hoppas det kommer fram.

2007-08-13 @ 12:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0