Ett halvt välkomstläger i Fortaleza


Det första jag la märke till när vi kom ut från flygplatsen var luftfuktigheten - och värmen. När vi kom fram till hotellet var de andra redan tillbaka från den utflykt - som vi från början sett fram emot otroligt mycket. Hotellet låg precis på stranden med utsikt över det mörk turkosa vattnet och horisonten - vilket gjorde att jag med ens lämnade den tragiska flygresan och ältandet bakom mig, det fanns trots allt inget vi kunde ändra på. Jag och Bella fick dela rum med amerikanen eftersom dem var tre tyskar. Från vårat rum - och den lilla balkongen hade vi självklart samma utsikt, snacka om att jag inte ville åka därifrån morgonen efter.



Efter att vi tagit en efterlängtad dusch och ätit lunch på hotellet gick vi alla en promenad längs stranden och bort till en pir för att kolla på solnedgången och dricka kokosnöt ?vatten?. När solen gått ner gick vi tillbaka till hotellet för att ha Welcome Orientation Module 2, eftersom vi missat första delen. Blandade känslor vart det här, först kändes allting jättebra ? men till slut blir det lite jobbigt när allt är så övertydligt, egentligen var det ju ingen information som jag inte redan visste.



Efter det gick vi i alla fall vidare, åt andra hållet på stranden för att äta middag på ett arabiskt snabbmatsställe? Jag och Bella vart lite konfunderade, speciellt när vi fick reda på att dem hade ätit middag på ett liknande ställe kvällen innan. Tillbaka på hotellet stupade jag i säng. Vaknade tidigt och var pigg - jetleggad? Tog kort på soluppgången, duschade och packade lite för sedan går ner och äta en ytterst intressant frukostbuffé i hotellfoajén. Vid nio checkade vi ut och begav oss i minibuss till flygplatsen (vi som hade fått nog av flygplatser och flygplan var väl inte så jätteglada). Amerikanen som vi delat rum med - kom vi också väldigt bra överens med, vi har redan bestämt att vi ska åka på Road Trip tillsammans i USA sommaren 2009. Tro det eller ej, men vi missade nästan planet till São Luis - trots att vi alla hade likadana orangea Via Mundo t-shirtar.


Kommentarer
Postat av: T

vilket äventyr :D

2007-08-05 @ 14:21:06
Postat av: Evve

Kul att du är framme, drygt att ni missade flyget men det måste ha vart skönt å vara två iallafall . Jag tyckte att jag var lång tid på Paris flygplats när jag skulle åka till brasilien, var 13 timmar själv på Paris flygplats men ditt "äventyr" lät snäppet värre :P

2007-08-06 @ 17:21:42
URL: http://Sueeca.blogg.se
Postat av: Anonym

Hahahah Habib's?
Fan vad flashbacks jag FÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR =)
FUSKFUSKFUSK att du får göra allt!!!!
jag vill också :(
Solnedgången i Fortaleza är underbar, jag avslutade året med precis samma sak.
Åh...que saudades.
Sköt om dig, låt oss höra om familjen osv!

2007-08-07 @ 10:20:38
Postat av: bella

haha veeeeeeeeeeeeeem? :) haha blir sa extremt nyfiken nar jag inte vet vem det ar ;)

2007-08-08 @ 18:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0