En vecka

Har varit här i lite drygt en vecka nu, har klarat mig igenom fyra tråkiga skoldagar och kommunicerat med människor som inte pratar engelska i över huvud taget. Som jag sa innan jag åkte ? jag har ingen aning om hur mitt liv kommer se ut den närmaste tiden, men hur det blev hade jag aldrig kunnat föreställa mig ens i min livligaste fantasi. Jag trodde ju att min familj skulle kunna åtminstone lite engelska, nu vet jag hur frustrerande det är att inte kunna uttrycka sig och kommunicera ? men jag tycker ändå att jag klarat mig bra. Vem som helst hade utan tvekan brutit ihop i min situation, men den vecka som passerat har verkligen varit ett bevis på hur tolerant jag ?kan vara? som person(okej mamma, kanske inte när det kommer till dig). Hur som helst befinner jag mig numera i alla fall på andra sidan atlanten, i ett land jag aldrig satt min fot förut, där människorna pratar ett totalt främmande språk och luftfuktigheten och temperaturen är hög året om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0