En random helg

Blev aldrig någon universitetsfest på fredagen, den förbannade distansen fortsatte att hindra mig från att göra saker. Följe med Ju till gymmet istället vilket visade sig bli helt sjukt - och vara helt B. Blev måttad i ett litet rum, mina värden var "okej". Ända anledningen till att jag stannade kvar var av ren nyfikenhet. Han var sedan extremt närgången när han instruerade mig på träningsapparaterna. Trodde sig veta allt om träning, men visste fan ingenting. Pinsamt. Ska be mamma skicka yoga dvd´n istället, fick inte ens träningsverk. Åkte hem och hade 8 missade samtal från Gabriella. GULLSNUTTAN då, än en gång förlåt. Ringde och dom hade inte gått ännu - klockan var 11, men hade jag åkt in då hade jag nog inte kunnat göra det dagen efter.

Vaknade vid 10 i 12, alldeles för sent. Alla var borta - förutom Fa. Åt frukost, ringde Gabriella och duschade. När jag var långt ifrån klar stod Solange (min värd mamma) och tutade för fullt utanför på gatan. Hon som skulle prata med Gabs syster, men hon kom aldrig upp. Blev irriterad, slutade med att Fa pratade med systern istället och meddelade mamman, jag behövde inte ens fråga. Slängde ner halva min garderob i en påse och störtade ner i bilen. Hämtade upp Ju och åkte hem till Thais igen (hon vi var hemma hos förra gången det aldrig blev något). Därifrån åkte vi i alla fall den här gången till shoppingcentret Tropical, var på dåligt humör, svimfärdig och kände mig obekväm. Vi kollade inte tillsammans, utan dem pratade med expediterna och kollade på, blev besvikna så fort jag inte köpte något. Köpte inte heller något förutom två par örhängen - allt var fult och dyrt. Inte värt. Blev till slut upplockad av Gabriellas familj (min räddare i nöden) och åkte på födelsedagskalas hemma hos minsta kusinen. Småplock och tårta och satt och pratade med några tjejer i våran ålder (systrar, kusiner, grannar). Blev hembjuden till grannarna, lär väl inte hända så länge jag bor där jag bor. Därifrån blev vi i alla fall körda till något ställe vid Lagunen där Carly (amerikanen) skulle vara - men dök ej upp förens det var försent. Tog något att dricka och hörde av oss till Fernando - som svarade. Ramon hämtade upp oss med bil och vi åkte hem till Fernando, som sov? Haha. Köpte Cola och is och åkte till stranden. På stranden satt vi sedan i blåsten och pratade tills ungefär klockan 3 då vi bestämt oss för att vara hemma för att inte skapa problem. Hade jättetrevligt - märkte knappt ens att jag pratade engelska, har blivit för van. Blev hemskjutsade, låg länge vakna och pratade - för att sedan sova till ljudet av hennes hemska luftkonditionering.

Blev väckta vid 20 i 12 och åkte iväg till en restaurang för att fira fars dag. Dog av värmeslag och hällde i mig vatten. Låg sedan vid poolen och solade och lyssnade på musik ett tag för att sedan gå upp och klä på oss och åka till kyrkan. Det var intressant att se - och helt konstigt. Speciellt dansen förstod vi oss inte på, haha. Åkte därifrån sedan till ett annat köpcentrum med yngsta systerns pojkvän. Försökte köpa pasta men mitt kort ville inte fungera - blev istället en glass på Bobs och ingen bio för min del eftersom jag redan sett filmen, så blev upplockad av familjen istället. Efter många om och men, försökte nå dem på minst 3 olika nummer i 2 timmar - dem ringde inte ens mig på hela dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0