En måndag

Måndag igen. Borde väl egentligen inte ha gått upp imorse eftersom jag hade ont i halsen, men orkade inte ens ta den diskussionen med familjen. Vad vet jag, man kanske går till skolan ändå i det här landet. Sov första lektionen, var trött och hade ont i halsen resten av dagen. Igor var jobbig och skickade lappar där det stod att jag inte tyckte om dem längre och undrade om han skulle sluta prata med mig. Efter skolan, en hemsk bilfärd (var det mina barn skulle jag inte låta dem åka med den där mannen) och en okej lunch pratade jag med mamma och gick sedan och la mig, för att sova bort det hals onda. Efter 5 minuter ringer portugisiska läraren på Via Mundo, som ersätter the local cordinator medan hon är på semester. Efter det blev det inget sova av, bar iväg på korttagning och kopiering inför min registrering hos federala polisen imorgon som måste äga rum, med eller utan dokumenten. Satt sedan på en plast stol utanför supermarket´et och blev matad med diverse saker. Bar av igen, hämta Ju och Jose Luis på engelska kursen. Med in i bilen slinker också en kartong med två ylande hundvalpar, nu har vi skaffat hund också. Dom är helt underbart söta, bara 3 veckor gamla och jag tycker så hemskt synd om dem. Ska försöka ersätta deras mamma så gått det går, känner ansvar eftersom ingen annan i det här landet vare sig vill eller kan ta hand om djur. Har gullat med dem hela kvällen, båda två somnade i mitt knä. Läste också svaret från Via Mundo, lite förvånad är jag faktiskt att jag inte behöver argumentera med dem angående familjebytet. Vi får se hur det går, nu ska jag på allvar sova bort mitt hals onda. Peace


Första bilden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0