9 augusti

Kom precis hem, efter en lång och hård dag. För tillfället har det lagt sig, men jag var ett tag jäkligt irriterad och nästan lite arg. Jag litar i alla fall inte på många här, brasilianare är så jäkla struliga. Varför köpte jag bara inte mobilen igår, varför hade jag en känsla av att det inte skulle bli av idag och varför blev det inte det. Från och med nu ska jag i alla fall (nästan) alltid gå på min känsla, för den stämmer (nästan) alltid. Var igår på ett köpcentrum med Igor och Nadana från klassen, Igors syster (vars 15års fest jag är bjuden på) och en till kille på skolan. Gick på bio, Igor (mobilfreaket) hjälpte mig med att kolla på mobiler ? men jag beställde i alla fall popcorn, vatten och godis till mig själv på portugisiska. Åt även på Mc Donalds, tråkigt nog väldigt annorlunda från Sverige men på min ?cheeseburgare? var det i alla fall ketchup och gurka (något jag hört att det inte skulle vara). Det var hur som helst kul, spelade lite air hockey efteråt och filmen, vars amerikanska namn jag inte har någon aning om var också sjukt kul. Jag skrattade så jag kiknade, Igor blev lite konfunderad, ?är det verkligen så kul?? var hans fråga. Egentligen var det nog inte det, men jag kunde inte låta bli att tänka mig in i situationen, som i sin tur var extremt konstig. Uppföljaren till någon film som jag heller inte kan namnet på, om någon snubbe som blir utvald av gud för att bygga en ny ?Noas ark?. Flodvågsscenerna på slutet var i och för sig ganska läskiga, andra tsunami flashback?en sedan jag kom hit, och det hände aldrig i Sverige? Var iaf tvungen att följa med Nadana hem och sova hos henne eftersom jag inte kunde komma hem. Natten vart helt konstig, har för mig att hon gick och la sig vid 2 (jag vid 11) och spelade musik hela natten. På morgonen gick jag upp, fixade i ordning mig på toaletten och åt en frukost beståendes av kaffe som var så sött att jag inte behövde lägga i socker och en fralla ? med ingenting på.

Hittade ju en mobil som jag ville ha, hade en känsla av att jag skulle slå till för att det inte skulle bli av imorgon (idag) då jag skulle shoppa med Ju, blev de det? Svar nej, jag har inget vidare förtroende för den här familjen längre när det gäller planer. Efter skolan (min klass var helt galen idag, skrek och kastade sig i böghög och kastade upp Nadanas strumpa i fläkten så att den fastnade där etc etc.), bar det som planerat av vid tre, efter att jag pratat och fixat två viktiga saker med mamma. Vart det bar iväg blev som vanligt en överraskning ? hem till en annan tjej i klassen. Där hängde vi ett tag för att sedan göra oss i ordning för att shoppa till mig, som jag bönat och bett om så länge. Men så blev det aldrig, och varför kunde jag inte få svar på heller ? kommunikationsproblem. Jag vart i alla fall ganska arg och började längta hem (inte till Sverige utan till vårt hus och mitt rum och framför allt hängmattan). Var ganska sur och framför allt inte så pigg på att sitta och vänta. Dessutom är alla så konstiga när det kommer till mig och språk. Sjukt enkla saker som jag absolut förstår på portugisiska säger dom på sjukt knagglig engelska, prata portugisiska snälla ? jag är inte dum. Sen får jag hela tiden höra, hon förstår ingenting, hon pratar ingenting. Hallå vaddå, jag förstår mer än ni tror och pratar gör jag visst. Ville tala om det för dem men kunde såklart inte. Blir bara så jävla irriterad, eu não sou stupida. Eu não entendo nada, eu entendo muito. Eu não falo nada, eu falo um pouco. Jag var ju inte på toppenhumör precis, kvällen avslutades i alla fall på något litet matställe för att sedan äntligen bli hemskjutsade ? som jag hade längtat efter mitt ?hem?.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0