6 augusti

image38

Ligger i en hängmatta på mitt rum, klockan börjar närma sig sju. Pratade precis med mamma, men det bröts. Har vart dött i huset hela eftermiddagen, tror att alla sover. Skolan börjar bli uthärdlig nu eftersom jag hittat ett sätt att sysselsätta mig på ? plugga portugisiska på egen hand. Förstår nada av vad lärarna säger, speciellt på fysiken och kemin. Det börjar bli mörkt nu, så ingen idé att ha balkongdörren öppen, men orkar inte gå upp för att stänga den. Har ingen skola imorgon eftersom det bara är prov, får väl ta sovmorgon, försöka ta igen det jag missat för att sedan åka till Via Mundo för att registrera mig och mitt student visa hos polisen. Undrar vad för spännande det händer idag måtro, förmodligen ingenting som vanligt på skoldagar. Kan knappt vänta på att lära mig portugisiska och lära känna människor bättre så jag kan skaffa mig ett eget liv, speciellt portugisiskan är frustrerande (men det tar sin tid). Än så länge hänger jag bara med i svängarna här. Just idag känns det ganska bra, kanske för att jag nyss pratade med mamma, kanske för att jag känner olika hela tiden. Men det sista jag vill göra är fortfarande att åka hem, även fast jag ibland vill ingenting.


Bilder tagna från mitt rum!



Kommentarer
Postat av: Anonym

sjukt fin bild det där, dvs när du står i fönstret :)

2007-09-13 @ 21:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0