En paus från mitt nuvarande liv

Ikväll tar jag en paus från mitt (gammla) liv - och där med denna blogg! Jag ger mig ut på mitt förmodligen största äventyr hittills, och om allt går som planerat kommer jag tillbaka till Sverige sommaren 2008. Jag ska till São Luis i norra Brasilien ett år som utbytesstudent, när jag kommer hem kommer jag vara brun, väldigt blond och prata flytande portugisiska! ;)

Min sista tid här i Sverige har vart jättebra, och ännu bättre och mindre stressigare blev det när jag släppte pressen att göra så mycket och så roliga saker som möjligt innan jag åker - men det hann jag med i alla fall. Jag är inte på något sätt missnöjd med sommarlovet faktiskt, jag har hunnit med en hel del - i lagom mängd. Jag har vart ute i skärgården, ute på landet, i Norrland och på Arvikafestivalen - och självklart hängt med alla mina nära och kära. :)

Har sagt hejdå till alla nu förutom Mamma, vilket blir på Arlanda klockan halv 8 ikväll. Alla har vart jättegulliga, och jag har fått jättemånga gulliga hejdå'n - såklart jag kommer sakna alla, men just nu känner jag faktiskt (till fördel för mig själv) - vad fan skulle jag göra i Sverige ett år till? Jag är alldeles för inställd på det här nu, och nej Carro det finns inget sätt att få mig att stanna. :) Men ett år kommer gå väldigt fort, och förhoppningsvis kommer jag ju tillbaka nästa sommar!

Vet ej hur mycket jag kommer kunna/vilja blogga från Brasilien, men ska i alla fal försöka lägga ut någon bild och en liten text någon gång ibland. Men det blir i mitt nya liv, och det kan ni fortsätta läsa om på:

http://fargknappar.blogg.se/brasilien



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback