Tiden bara går

Träffade som planerat Tess igår, men senare än tänkt eftersom jag blev tvungen att fixa massa saker hemma. Vi satte oss utomhus på ett café omgiven av filtar och diskuterade den senaste veckans händelser, det var mys! ;) När caféet stängde gick vi och hyrde film och åkte hem till mig. Vi hade sjukt kul på tunnelbanan kan jag meddela, haha! Men det var seriöst en av de sämsta filmer jag/vi sett, hälften av skådespelarna var tagna från 14 suger och resten var 14åringar i 25 åringars kroppar, det var ett skämt. Du&Jag hette den, från 2006 och har tydligen gått på bio, jag blev chockad. Men livet gick vidare och vi gav oss ut på nattliga äventyr till tvättstugan! ;)

Imorse väckte mami oss och vi käkade brunch på uteplatsen. Sen bar det av för att kolla i affärer på rean, mamma gjorde ett impuls köp och köpte tantskor till mig på ecco! Jag köpte även overknee strumpor från Gina Tricot (har både svarta och vita nu), mycket mer blev det inte för andra saker stod på tur. Efter ett mer eller mindre missöde kom jag slutsligen i alla fall hem till carro där även tess va, hängde där ett tag tills mamma kom och hämtade mig igen - eftersom jag hade skavsår. Kom hem för ett tag sen, gjorde en väldig vitlöks stark cesardressing till maten och till efterrätt blev det jordgubbar och vispgrädde. Gr! Nu ska jag antingen se en film och sy lite grejer, eller så blir jag nog övertalad att åka iväg och träffa lite folk på andra äventyr.

Kanske åker upp till Norrland och Luleå skärgård på måndag, men har inte bestämmt mig ännu. Har visserligen fått erbjudandet att flyga tur och retur, men kan inte bestämma mig för om jag ska följa med eller vara ensam hemma. Finns både för- och nack-delar med båda alternativen. Det var i alla fall hur nära som helst att jag kvart över 6 igår bokade en biljett till Peace&Love och Borlänge som skulle gått kvart i 8. Blev extremt peppad, men bestämmde mig i alla fall sen för att inte åka. Var inte säkert att jag skulle få jobb plus regn hela helgen, ville hellre mysa hemma i Stockholm och haffa ett eller annat! <3

Livet är inte så farligt som det verkar. Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback