Summering sommarlov

I onsdags var det äntligen skolavslutning, inte den mest välorganiserade sådan dock, varken på dagen eller på kvällen. Fick mina betyg, mina mål och min bestämdhet måste ha gett resultat, efter 1 års avslutade studier ligger mitt snitt på 19,9, vill säga alla MVG förutom en 50 poängskurs. Och allt detta utan att plugga ihjäl mig, för jag har faktiskt haft ett liv också! :) Haha! Fikade allt för länge efter avslutningen och åt sedan middag med mamma och gudmor på thaibåten i Norra Hammarybyhamnen, fick en present och pengar! Fast inte för mina betyg, eftersom mamma alltid har och alltid kommer vägra muta mig för att jag ska få bra betyg! Höhö, lite synd för jag skulle kunna tjäna mycket på det! ;) Senare träffade jag Maria & Rosiex2 , blev ju inte den allra mest lyckade skolavslutningen eftersom det regnade, vi inte hängde med resten av klassen som planerat och vi missade sista tunnelbanan hem eftersom det var onsdag. Men vi hade väl kul! :)

På torsdagen tog jag första steget till att ta av min tandställning, sedan hängde jag med Amanda resten av dagen och sen också Micke och Linn för att sedan bli hemskjutsad eftersom jag skulle upp tidigt morgonen därpå - och det var jobbigt kallt ute. Hade tänkt att gå på yoga, men blir inte alltid som man tänkt sig! :) Var kul att träffa Amanda igen i alla fall och lärde mig för en gångs skull att äta tonfisk! :D Nu har jag bara lite andra fisksorter kvar att lära mig, höhö!

Fredagen - den stora dagen, kl 10.00 hade jag äntligen mitt hollywood smile som jag väntat på i 2,5 år! Först kändes det tomt och tråkigt, men sedan insåg jag att det var naturligt och att det är så människor ser ut (att man ej föds med tandställning vill säga). Det känns fortfarande tomt och som om tandställningen är flyttade till insidan på tänderna, vilket den på sätt och vis är eftersom jag har nån tråd och massa lim där. Efter att ha gått omkring och smilat och kännt mig tom åkte jag hem och hjälpte till med förberedelserna inför inflyttningsfesten vi skulle ha på kvällen! Det var trevligt, och jag var såklart känd som "dottern i familjen som alla hade hört så mycket om", men det var väl trevligt med lite uppmärksamhet. Det var samtidigt fest på båtklubben där mamma skulle sitta nattvakt, hon var lite tråkig som lyckades upphöra deras glada party, även fast det inte riktigt var med flit. Hade egentligen tänkt åka in mot stan och glänsa med mitt leende, men det var så kallt så jag ångrade mig och sov 9 timmar i sträck istället utan att vakna en enda gång, skönt!

Idag är väl första dagen på länge som jág verkligen känner mig fri, vilket är lite frustrerande också eftersom jag inte har något jag måste göra. Åt frukost ute och ska snart åka och titta på möbler med mamma&lasse! Ikväll ska jag nog träffa amanda m.fl. :) Peace


Hejdå IG, Rosiex2 & Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback