26 sista dagarna i mitt liv

Nu har jag varit både ute i skärgården och på landet. Midsommar "firades" på Stora Sandön och igår lastade jag höbalar i flera timmar, alltid kul att pröva på någonting nytt? Sommarlovet har dock verkligen bevisat att jag suger på att blogga, jag har antingen inte tid, ork eller lust. Men det kanske inte är så konstigt, all ork och lust går åt till annat. Men jag tror faktiskt att det kommer bli annorlunda i Brasilien, kommer bli en helt annan sak att blogga därifrån (om jag ny lyckas över huvud taget).

Det är ju egentligen lite tråkigt att jag inte dokumenterat mer av mitt sommarlov, men men. Senast jag skrev var det 5 veckor kvar, nu är det mindre än 4. Tiden går fort, både på gott och på ont. Lovet har hittills varit helt underbart/okej/lite långtråkigt/hektiskt på samma gång, det är som med det mesta - det går i perioder. Men jag mår som helt klart bäst när jag har mycket på schemat - även fast det är skönt att slappa också emellanåt. Men på något konstigt sätt blir jag lite ostimulerad på sommarloven, minns inte riktigt så mycket av det från tidigare år, men jag tror jag har större krav på mitt liv nu. Speciellt med tanke på Brasilien, tanken av "en bra sista månad i Sverige" sätter nog lite för stor prägel på allt, men de senaste dagarna har jag faktiskt klarat mig ganska bra.


Men jag måste i vilket fall som helst medge att vädret har EXTREM stor inverkan på hur livet leker också, bara solen skiner och det är varmt behövs inte mycket mer för att man ska vara på topp. Är det däremot mindre bra vädet krävs det lite mer, men det går ju självklart det med. Men jag bangar såklart inte på att solen tittat fram för gott snart, fast å andra sidan matchar den inte riktigt mig och mina aktiviteter, men jag får helt enkelt börja ta vara på solen ändå - och flytta andra saker för den känns fan viktig alltså. ;)


Så vad har jag gjort hittills då? Jo, jobbat, firat midsommar i skärgården tältandes på en strand med Micke & Amanda, tittat på massa bra filmer i regnet, övningskört, pluggat portugisiska, varit på landet, varit ensam hemma, solat, suttit på en hel del uteserveringar och restauranger, shoppat, deppat (tråkigt nog, fast inte så mkt), nästan åkt till Peace&Love, lämnat in ansökan till mitt Student Visa, umgåtts med nära och kära OCH såklart INGENTING, som alltid på sommarlov (detta är dock lite slappt förhållandevis).

Men det är bara, som jag alltid säger, att göra det bästa av situationen! =) 26 dagar kvar i Sverige (jag vet jag borde inte hålla räkningen), inte en månad men den här tiden ska fortfarande bli helt bäst! Har fortfarande inte gjort min planering, men så länge jag inte har för stora krav - och håller sig sysselsatt ska det nog inte bli några problem med att göra de 26 sista dagarna i mitt liv till fina och bra minnen av Sverige. Vissa specifika mål gör såklart saker och ting lite trassliga, men jag vet att jag klarar det också.. Jag vet det låter lite grovt att säga att det är de 26 sista dagarna i mitt liv, men det är det. I det liv jag har nu, i Brasilien får jag ett annat liv, likaså när jag kommer hem igen. Inget mig emot, jag har ju valt det - men lite hemskt måste jag ändå erkänna att det känns! Fast på ett spännande sätt, haha! ;)

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback