Playa del Alham

De senaste dagarna har jag spenderat långt upp i Norrland. I en stuga med bastu och sjötomt, men utsikt över horisonten i Luleå Skärgård. Jag ångrar verkligen inte att jag följde med upp, även fast det inte hände så mycket var det klart några av de skönaste dagarna på hela sommaren! Det var verkligen Norrland från den ljusa sidan - värmebölja (inte ett moln så långt ögat kunde nå), ovanligt lite mygg, varmt i vattnet och långa härliga, helt ljusa sommarnätter! Solen gick ju aldrig riktigt ner, och det var lika ljust som klockan 10 på kvällen - hela natten. Jag har alldrig varit så här långt upp den här tiden på året förut, så det var verkligen en upplevelse. Det känndes såklart konstigt att sova så vi satt uppe länge på nätterna och spelade kort och drack vin, badade bastu och grillade "partymallows". Dagarna tillbringade vi på den stora altanen eller sittandes på en stol på den långgrunda stranden (eftersom det till slut blev lite väl varmt).

Det var mysigt att känna sig som en riktig familj, eftersom jag aldrig haft en stor familj. Vi tog även dit Lasses mamma (min bonusfarmor) en dag, så att hon skulle få vara där en sista gång, det är hon som tagit hand om hela stället i över 40 år! Hon var jättesöt, och trots sina 83 år, dåliga minne och rullstol hade hon humor, och var så himla nöjd och glad hela tiden. =) Det var kul att se, för antar att jag inte kommer träffa henne igen!

Nu har jag kommit hem igen, blev hämtad av Kristin igår kväll för att sedan åka till McDonalds och hem till mig för att kolla på film eftersom jag måste lämna tillbaka dem idag! Orkade inte göra något annat igår eftersom jag kom hem så sent till följd av att planet var försenat och grejer. Sov ut idag, åt frukost framför teven och jobbade sedan i 2 timmar.

Stan är folktom, och ingen kan träffa mig! Resten av familjen, som bilade upp och ner, kommer hem inatt någon gång! Måste hur som helst ta mig till skanstull och lämna tillbaka 2 filmer, innan förseningsavgiften blir för stor! Undrar vad jag annars ska hitta på, har iof en del jag borde göra, så det är väl bara att sätta igång. Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback